fredag, februari 8

Hjärnstimulation


Idag var vi i Åre och ja, jag måste erkänna att jag hade kul. Riktigt kul faktiskt. På bussen dit var det inte så jättekul. Mitt huvud gillar inte högstadieungar. Enkel fakta. Men vi badade först och det var mysigt. Jag gillade mest utomhuspoolen. Den bubbelpoolen vi satt i funkade inte, men den var varm i alla fall. Bastuvärlden var liksom poolerna inget särskilt, men mysigt. Och varmt! Jag och F satt i relaxavdelningen en stund tills två sjuor kom och gjorde det mindre trevligt. Men fram tills dess var det mysigt där.
Sedan gick vi upp jättetidigt och duschade och bytte om. Sedan satt vi i lobbyn och käka. Med allas ögon på oss, ungefär så kändes det. Undra om folk inte sett två ungdomar sitta och käka förut? Jag hade inte ens glasögonen på mig då! Sedan gick vi upp och vänta en stund och så käkade vi tre kulor glass också. Jag fick lite extra glass, men jag fattar inte riktigt varför.

Sen bowlade vi! Och trots alla förväntningar så gick det bra. Jag är förvånad, jag ledde fram till sista serien. Men jag blev tvåa. Trist. Antingen ska man vinna eller förlora i bowlingen, inte hamna i mitten. Men jag hade en fanclub och det är ju alltid något. Det satt en man/kille i sportbaren och tittade. När jag gjorde en strike så applåderade han åt mig. Lite småmysigt sådär. Jag gillar när det sånt där händer, man blir glad. Lite ögonkontakt är alltid trevligt. Och det kändes uppmuntrande. Han spelade efter oss och började med att göra en strike. Lite skrytigt tycker jag allt. Jag var ju tvungen att stå och titta några minuter. Han var rätt söt.
Bussen hem var ganska livad. Jag har tagit fyra alvedon idag. Blä =( Jag avskyr alvedon! Men jag är ju allergisk mot ibumetin och Ipreem. Rätt dumt och onödigt.
F och jag lyssnade på musik och så lekte vi ordlekar, det är stimulerande för hjärnan och Gud ska veta att min hjärna kan behöva stimulation!

Ikväll blir det Let's Dance = KarlPetter! På tal om snygga killar, lite trist att vi inte såg Måns i Åre för han är ju SINGEL! Jag är lite av ett fan till Måns, mest till hans utseende faktiskt.
Kan hända att det blir ett spännande möte i helgen, men jag räknar inte med det. Bättre att ta helgen som den kommer. Men imorgon blir det en förförisk dansshow i Östersund med mamma. Spännande! Min lärare ska vara med, vilket jag ser fram emot väldigt mycket.

Inga kommentarer: