måndag, februari 25

He's famous

Jag älskar när man kliver upp, går ner till badrummet, speglar håret dubbelvänt och upptäcker att det inte behöver tvättas. Och så går man och lägger sig igen och sover ungefär en halvtimma till. Är inte det härligt? De där extra minuterna i sängen är härliga, även om det är klart att det är skönast att ligga kvar utan avbrott tills man verkligen måste gå upp. Men jag är tacksam för alla extra minuter med stängda ögonlock. Jag bara tackar och tar emot.
Nu har jag dessutom fått igång min andra mobil. På senaste tiden har den stängt av sig lika fort som jag satt igång den. Jag ska bara ladda den innan jag åker ner. Sedan kan jag ringa på som en tok. Borde ladda den tills tågresan. Kan vara skönt att ha.
Och alla bitarna börjar falla på plats. Snart känns det som att jag inte har en enda ledig sekund därnere.
Schemat hittills:
Lördag - då är jag nog i Eggby. Tar det lugnt med släkten och syrran.
Söndag - På eftermiddagen åker jag och syrran och fikar med JN!
Måndag - Förmodligen Gbg med Syrran&KF, träffa ME!
Tisdag - Plugga med KF!
Onsdag - Eventuellt träffa TH!
Torsdag - Kanske följa med FK till skolan, förmodligen träffa henne i alla fall!
Fredag - Jag hoppas på att träffa TT på fredagen och hitta på nått kul!
Lördag - Födelsedagskalas för syrran&kusinen&kusinens mamma! <3
Söndag - På dan vet jag inte riktigt, på kvällen sätta mig på tåget


Så det är inte så jäkla länge, 9 dagar. Och jag vill utnyttja dem till fullo! Men jag är borta precis hela lovet! På måndagsmorgonen vecka 11 hämtar farsgubben mig och kör mit straight to school. Ingen vila. Utan bara köra på, på, på! But hey, I like it! Det ska bli jätteskönt att komma ner! Det känns ju lite som att komma hem varje gång man åker ner, så är det ju bara. Och det står jag fast vid. Jag har ju bott där i nästan tretton år, klart att det är hemma för mig. Så nära hemma man kan komma i alla fall. Jag har ju ingen riktig hemmakänsla någonstans just nu. Men det ska i alla fall bli skönt att komma ner och umgås med härliga människor!
Mer planering kommer i veckan, eller så blir det impulsivt sen. Vi får väl se. Skönt att träffa syrran också! Som sagt, jag mår bäst ihop med mina systrar.

Igår sa en kille till mig, via msn. Att jag har alla egenskaper en sann flickvän ska ha och att jag aldrig skulle kunna vara otrogen. Killen vet ju inte fullt ut vad han snackar om, han&jag har aldrig varit ihop. Även om vi dock umgicks lite förut, inget seriöst direkt. Han är knasig och man skrattar åt honom, men inget för mig. Dock kul att höra det där han sa. Men jag är nog inte riktigt beredd att hålla med men, äsch va fan. Kul att någon tycker att man är en ultimat flickvän. Även om han egentligen inte vet något om det.
Åh, men tjejerna därute ska veta att han är en jävel på uppvaktning ;)

Nu ska jag gå ner och vänta på bussen.

Fuck him, he's famous

Inga kommentarer: