tisdag, juli 1

Helrosa tönt

Idag är lägenheten vår, min och Es. Vi flyttar inte in än på ett tag, men den är ändå vår. Det är en skön och trygg tanke. Att veta att man har någonstans att ta vägen till hösten. Idag fyller en av mina närmaste tjejkompisar år, J. Hoppas att hon har en toppendag! Jag ska bjuda henne på tårta när jag kommer ner om en evighet.
Föresten har pappa kommit hem med den nya fyrhjulingen idag. Det är en Arctic Cat, en riktigt maffig sak. Jag har inte riktit tittat ordentligt på den än. Men det är en rejäl grej alltså, som en jävla biff. Pappa är exalterad, jag misstänker att det blir mycket lek med den ett tag framöver.

Om cirka fem dagar börjar jag jobba. I can't wait! Det blir säkert jättebra, skönt att få lite rätsida på livet igen. Och jag är förvånad själv, men de chockrosa/knallrosa tightsen är mitt nya favoritplagg. De är så jäkla sköna! Tillsammans med mina sidenkallingar med hjärtan och kärleksbrev och snobben känner jag mig som en helrosa tönt! Något jag inte är van vid, men alltid kul med omväxling.

SN är i Thailand, jag tror att hon är framme nu i alla fall. Jag längtar efter att få följa hennes resa i hennes blogg.
Nu luktar det mat eller mackor från köket. Dags att skutta ut dit och sprida lite färg.

Inga kommentarer: