fredag, juli 18

Storsjöodjuret hittat!

Stunstals tycker jag faktiskt att jag är ganska clever. Tills jag gör något megaklantigt eller megadumt och kommer på att jag faktiskt inte är det. Oavsett hur mycket jag försöker lura mig själv. Som igår hjälpte jag till med björkveden, jag andades björkved. Jag tog i det, tog i böset runt omkring och kastade och slängde. Mestadels med handskar på, men någon gång lite utan. Och imorse när jag vaknade hade mitt vänstra öga svullnat upp och jag tänkte va fan har hänt nu då. Jag tog tablett och ringde min moder. Som genast kom på att det måste varit björkveden, sånt här har hänt mig sedan jag var en väldigt liten mig. Så det var inte så jäkla smart gjort av mig måste jag erkänna. Jag tänkte inte alls på det där igår, men det är väl detta som kallas efterklok. Jag har i alla fall proppat ögat fullt med ögondroppar. Snälla, det behöver inte ha försvunnit helt tills jag börjar jobba, men åtminstone minskat drastiskt så ögat är igenkännligt i alla fall. Annars kommer jag ju att skrämma iväg turisterna istället för att hjälpa dem och ÖP kommer sätta in en stor bild av mig på framsidan med den skrämmande texten "Storsjödjuret hittat". Sedan kommer fotograferna bara att jaga mig och jag får aldrig mer en lugn stund. Åtminstone inte i elva dagar till, för när jag har flyttat ger de nog upp och hittar ett nytt mobboffer. Fast först har de en bild på mig när jag smäller igen bildörren med texten "Storsjöodjurets dramatiska flykt". Vänta, jag kanske kan bli rik på detta?

Inga kommentarer: