fredag, juli 25

Vi pallar inte

Det finns en snubbe på radion som heter Lustig i efternamn. S tycker att jag borde gifta mig med honom för hon tycker att det vore kul om jag hette Lustig i efternamn, hon tycker att det passar mig. Själv är jag mer tveksam.

Igår gick jag, min moder, Mrs Jäktaren och E bort till grannarna för att spela Spröjte Pinn. När vi går där på vägen får vi se två idioter som kommer cyklandes i en väldig fart, då är det våra andra kära grannar som har cykeltävling, ouppfostrade är de allt för de stannade inte för att fråga om damerna (E och jag alltså), ville ha skjuts biten som var kvar. Fast efter att ha blivit skjutsad av J en gång tidigare vet jag att det är något som inte behöver göras om. Han åker hit&dit och vet knappt var bromsarna sitter. Det är en riktig jävel! I alla fall, vi kom dit och fick oss förfriskningar. O sa att detta är den enda sporten man får vara dopad i. Sedan började vi att spela. Först var det jag, O, min moder och E i ett lag mot resten. O plockade hem många poäng och jag tog några också, E och min moder blev nog brända tror jag. Sedan när det var det andra lagets tur plockade Mrs Jäktaren hem 50 poäng och därmed vann dem. Då blev det paus och de dopade sig lite till. Och så körde vi en ny omgång och tack vare Mrs Jäktaren vann de andra ändå. S dök upp där någon gång också och hoppade in i mitt lag. Det var kärringarna mot gubbarna, trots att O var med oss, eller kanske det var därför det var så?
Sedan var det ungdomarna mot de äldre och då blev det fart på det hela. Ett tag var jag faktiskt rätt duktig vill jag bara påpeka! =) Men det gick väl sisådär för oss. Varenda gång jag fångade pinnen var det mest på tur faktiskt och jag fick en nagel förstörd. Men det är smällar man får ta. En jäkligt kul kväll, som vi får göra om nästa gång vi kommer hem. EK och J började cykla hemåt sedan efter ett tag. Vi andra stod kvar och pratade en stund. Jag och E sprang i förväg för att prata lite och då börjar EK och J att ropa på oss. Vi kikar uppåt och får se dem i ett jordgubbsland så vi tar varandra i handen och springer dit. Det är ingen dum idé, vi äter jordgubbar och de smakar sommar. EK börjar fråga ut mig om varför jag inte går i stan och J äter så att han storknar. EK sätter sig ner och säger:
Jag pallar inte mer.
Varpå J svarar:
Jag har ju sagt det, vi pallar inte.
Sedan blev det en massa roligt snack och så började vi dra oss hemåt. Innan vi sa godnatt bestämdes det att när jag har kommit hem idag ska J rida. Det ska bli en intressant syn.

Föresten försov jag mig imorse med 1½ timma så jag hann inte fixa någon lunch idag, men som tur var hann jag sno ihop en kladdkaka.

Inga kommentarer: