onsdag, juli 16

En vacker dag

Min kära moder tror att jag kommer att bli ihjälslagen en vacker dag. Anledning? Hon tycker att jag pratar för mycket och är lite för kaxig och sådär. Hon sa det i måndags och då skojade vi om det, men sedan har jag glömt bort det och kom att tänka på det nu. Visst ser min framtid spännande ut? Min moder ser i alla fall dystert på den tydligen. Anledningen till att hon kläckte ur sig det hela var att jag, hon och systrarna gick förbi ett gäng skejtare. Ni vet såna där med byxorna långt nere och en bräda på hjul som har keps och ofta för långt hår. Som ser lite ovårdade ut många gånger. I alla fall, några av dem grinda en kant. Naturligtvis var jag tvungen att iaktta det hela i hopp om att någon av dem skulle ramla. Det gjorde de dock inte, till min stora sorg. Men några av dem missade hela kanten vilket jag utbrast högt i hopp om att de skulle känna sig lite hopplösa. Då spände min moder ögonen i mig och sa de hemska orden:
"Du kommer att bli ihjälslagen en vacker dag".
Så nu är det väl bäst att jag lever livet så att jag hinner få ut maximalt av det innan den där vackra dagen dyker upp. Så om det är någon som springer förbi dig och lämnar ett stort kaosmoln efter sig är det troligen jag som springer omkring och får ut allt som går att få ut av livet. Eller så blir jag jagad av en yxmördare.

Inga kommentarer: