söndag, juli 6

Mamma vid 16

Jag har nyss sett en väldigt bra film, Mamma vid 16 har jag för mig att den hette. Det är en av de där sanningsbaserade filmerna som Kanal 5 sänder på söndagar numera. Den här var äckligt bra. En sextonårig tjej föder ett barn som hennes mamma försöker uppfostra som sitt eget, mamman är verkligen dum i huvudet. Samtidigt försöker hennes lärare att skaffa barn. Och barnets riktiga pappa verkade först okej men var ingen att räkna med i slutändan. I korta drag alltså var storyn denna. Men den var suverän!
Det är nog svårt att sätta sig in i den situationen, att få ett barn när man är sexton. Hon är ungefär lika gammal som mig. Om jag skulle bli gravid nu och föda ett barn skulle jag vara livrädd. Jag skulle nog ta hand om det, men man känner ju själv om man är redo eller inte. Jag är inte redo, även om jag får mycket stöd är jag inte redo. För mitt liv håller på att gå åt ett underbart håll, jag ska gå Estet/Dans. Fast det är svårt att säga innan hur allt skulle gå, fast det är svårt att låta bli ämnet. En sån här film väcker så mycket tankar också. Det är nog rätt svårt att verkligen förstå vad sex kan leda till, det är nog inte alltid man tänker på vilka följder det kan bli.

Tur att jag inte börjar förrän tolv imorgon, men ska nog sova ändå snart. Delar rum med S just nu och hon börjar jättetidigt. Dessutom tänkte jag kliva upp tidigt och ladda Sally, hon springer på sista energin just nu.

Inga kommentarer: