fredag, juli 4

Stekta

Idag steker det verkligen när man är utomhus, det är så jäkla varmt! Men det är rätt skönt också. Det har blivit mest stekning i solen idag. Fast efter att ha druckit vatten och ätit äpple, spelat beach boll och fått en massa plantor gick jag och KF till Wikners. Det var så klibbigt och varmt att gå dit, men när vi kom dit kikade vi runt på saker och ting och sedan köpte vi kola och varsin klubba. När vi kom tillbaka åt de andra kladdkaka och sedan spelade jag och KF mer beach boll. Vi börjar bli riktigt bra på det och säkra som fan.

Ikväll sätter sig Mammi på tåget. Hon ska åka ner och imorgon ska hon och min störtsköna morbror gå på Bruce Springsteen i Göteborg. Så himla härligt för dem att de fick biljetter till slut. Jag skulle också vilja gå på konsert, kanske inte just den konserten. Men det är kul med konserter, hela känslan. Det är ett fullt paket.
Mammi är lite orolig för hur vi ska klara oss här hemma utan henne med bara Mrs Jäktaren som kan ta ansvar. Jag tror nog att det kommer att fungera. På söndag kommer Mammi hem igen och tar med sig våra gamla grannar. Det blir kul att de kommer upp och hälsar på en stund.

Jag måste gratulera Chefen också! Som nu har blivit lagerchef i Norge av alla ställen. Det var kul att höra! Bra att det går framåt. Att arbeta i Norge är ett hett tips för dem som kan stå ut med språket.

Inga kommentarer: