torsdag, juli 31

De senaste dagarna

För första gången denna veckan sitter jag nu vid Claes och skriver i bloggen. Det känns som evigheter sedan jag var i norrland. Fastän det var i söndags. Men skit samma, en snabb uppdatering får det blir.
I måndags åkte vi alltså ner. Bilresan gick bra, ner till Mora gick det jättefort, sedan började det åska och regna. Det höll på så ungefär resten av biten och vi var framme hos föräldrarnas föräldrar runt halvtolv. Vi käkade lite och sedan gick vi och la oss. Sambon och jag gick och la oss inne hos Mofaza, jag fick ligga i källaren, svalt och skönt. Vi klev upp tidigt på tisdagen och begav oss till lägenheten. Jag vaktade bilen och de andra sprang de fyrtio trappstegen upp till lägenheten med lådor och sängar. Sedan fick jag gå upp och det var kärlek vid första ögonkastet. Det är en ljus och luftig lägenhet med högt i tak. Den dagen diskade vi, hängde upp kläder och småplockade. Efter lunch åkte vi till en släkting till mamma och där fick vi en soffa, en byrå och en bokhylla och lite lakan. Tillbaka till lägenheten och sedan ut till Mofaza och F&F. På kvällen grillade vi med det gamla gänget och KF kom åkandes på sin moppe. Vi satt och grilade och pratade och skrattade. FM berättade om sin konstiga dröm om Ernst. Det är så mysigt med såna där saker som man är så van vid, de känns så hemtrevliga och man får en lycklig känsla i kroppen.

Dagen därpå skulle sambon jobba så jag och min moder pysslade vidare i lägenheten och vi var på Jula och Jysk och M. På M köpte jag ett par längre jeansshorts och två kortärmade koftor. På Jula köpte jag en dammsugare, duschstång, öglor till ett duschdraperi och halkskydd i form av grodor. På Jysk köpte jag en kudde, en pedalhink, tvålpump, tandborstsglas och duschdraperi. Vi åkte till ÖB sedan och där köpte jag en toblerone, tuggummi och en dammvippa.
På kvällen åkte vi och firade min farbror som fyller 40 i augusti. Där åt vi god sallad och enormt god tårta. Jag gillar sallad när det är så varmt ute, det känns svalt och fräscht. En massa bus med kusinerna blev det. Lilla E fick jag och sambon bära på axlarna och på ryggen och släpa omkring på. Lilla G fick rida på ryggen. De har sån energi och är så klipska.

Idag har vi hälsat på en god vän till familjen och där var det gamla klasskompisar till pappa och EB var där också och sedan kom en gammal bekant och hennes barn. Så vi fikade och hade det trevligt. Sedan blev det lunch på Mc'Donalds och pyssel i lägenheten. Vi gick ut på stan sedan och jag har köpt en liten bok med bra sagda saker i och två väskor, en brun och en röd. Jag gillar stan, jättemysigt. Mittemot oss ungefär finns en dvdbutik med glass och billigt godis och lite längre bort på gatan finns mjukglass och Klings cocosbollar och vi har 100 slappa steg till Willys Hemma. Och idag åt jag min första Klings glass på evigheter.
Ikväll blir det kalas hos F&M. Och inatt sover jag och sambon i lägenheten för första gången. Och imorgon blir det Halland med Familjen F och F&F. På tisdag bor jag här själv några dagar framöver. Så jag skriver då. Nu ska jag duscha inför kalaset.

Ha det bra =)

Inga kommentarer: