tisdag, augusti 5

Home

Hemma igen nu. Hemma. Det känns konstigt men ändå inte att kalla lägenheten hemma. Jag bestämde att den behövde något slags namn, sambon och jag enades om Siri. Så våran lägenhet heter numera Siri, liksom mammas farmor gjorde. Alltså inte mammas farmors lägenhet utan hon själv. I alla fall, Siri är vackert. Ett av mina framtida barn ska heta det.
Hursomhelst, KF kanske kommer hit ikväll. Trevligt med lite sällskap. Sedan jag kom hem har jag duschat, hängt upp lite kläder och gått till apoteket och Willys. På vägen mellan apoteket och Willys träffade jag två killar. Men med en ond mage var jag inte direkt social, log mest och gick därifrån.

Dagarna i Halland har varit underbara, precis vad jag behövde. Jag blir så lugn inombords, så stillsam och visst fladdrar tankarna, men jag kan behärska dem. Farmor tycker att jag har valt fel gymnasielinje, hon tycker att jag ska gå teater efter att jag överdramatiserade en incident med en fästing och sedan gick omkring på skakiga ben. Hon tycker dessutom att den unga tjejen i Mamma Mia påminner om mig, så nu måste jag se filmen för att se om det stämmer. Jag fick en fisk igår, en liten en som fick heta Nisse. Och så har jag köpt en massa träningskläder på Gekås, 15 par trosor och en massa strumpor, 2 behåar och massa saker till lägenheten. På Älvsereds köpte jag en fin gul topp och lite andra småsaker. Har köpt 4 nya filmer, Bring it on - all or nothing, Superman returns, En prinsessas dagbok 2 och En ung Jane Austen. Sambon och jag måste ta och skaffa dvd snart, men teven funkar i alla fall. Fast bilden är inte extremt bra, men det funkar. Sambon hade packat upp det mesta när jag kom hem. Hon kom hem i söndags och alla lampor är uppsatta. Vi måste bara hitta någon till vardagsrummet också. Och gardinerna ska upp. Jag har en del att diska efter Gekås. Men vi har köpt så mycket bra saker, kan inte nämna allt.

Nej, nu ska jag sätta fart och fixa lite saker. Ifall KF kommer borde jag ha diskat innan. Ha det bra och vi ses i krokarna.

Inga kommentarer: