lördag, augusti 30

jag trodde

Första dagen av matfestivalen är nu avklarad. Om det var lika bra som tidigare år jag gått? Absolut! The Poodles bjöd på härlig musik och läckra killar omedelbart när vi anlände. Sedan träffade vi folk på rullande band. En massa bekanta ansikten och kramar hit&dit. Sådär som det blir när man träffar folk man inte sett på evigheter men som man avgudar sådär på håll i smyg. Jag såg några ansikten som jag gärna hade skippat och som väckte pinsamma minnen till liv. Detta ansikte umgicks med samma människor som alltid och jag undgick noga all ögonkontakt och lät R gömma mig när ansiktet fanns i närheten. Men KF sa att ansiktet hade nog känt igen mig, typiskt. Jag hade dock kunnat råka på ansiktet tidigare, nu när vi bor i samma stad, men lite flyt ska man ju faktiskt ha.
Mest umgicks jag med min sambo, E2, KF, EF och A och PP och R. LE gick och sparkade på mig när hon kom åt.
I alla fall, jag kommer inte gå in på några detaljer direkt. Mysigast på kvällen var när vi efter att ha köat i nästan en timma fick våra kartonger med thaimat och gick runt och käkade med pinnar. Vi dansade lite på dansbanan också och skrattade och var allmänt glada. Efter en del trubbel med bussen hem, för mycket folk så kom vi hem och stupade i säng.

Idag softar jag bara. KF kommer hit sen. Jag känner mig ganska sliten och äcklig, så jag tänker gömma mig bakom ett par stora solglasögon när jag går ut för att möta henne. Vi ska käka Nachos ikväll och sedan drar vi in ikväll igen och träffar folk och har allmänt kul. Och imorgon kommer AB hit och det känns toppen!

jag trodde att jag var värd mer än så.

Inga kommentarer: