söndag, augusti 31

Joyride

Igår kväll/natt var det rätt soft. Kom dit, hängde med lite folk, gick runt. Träffade några enstaka människor. Jag åkte karusell två gånger. Den första gången med KF, vi åkte Joyride och det var faktiskt en mardröm och jag har blåmärken på vänsterarmen efter den där jävla åkturen! Sedan åkte jag virvelvinden med FK och hennes kompis S. Först stod vi och trängdes utanför en stund, inget kösystem fanns, FK blev lite het där på allt det där och vi träffade två nya tjejer i kön och stod och snackade. Till slut kom vi in och då satte sig två tjejer med oss, jätteschyssta, men de var tvungna att gå för vi blev för många. Och sedan gick ju inte spärren att få fast så man fick ju trycka ner den. Kanske inte det säkraste jag varit med om direkt. Och som vi snurrade och som de snurrade på oss och som jag skrek! Efteråt kunde jag knappt stå upp eller stå still. Jag hade ungefär 11 missade samtal efter den där händelsen. Så jag tog itu med det där och sedan fick jag en ros och myste och retades och sedan gick vi till NF och satt där och tog det lugnt. Vi tog kvart över ett-bussen hem och vi hade tur för vi bara gled in i princip. Hade vi kommit några minuter senare hade vi fått vänta länge till. Jag var helt apatisk på bussen hem.
Väl hemma såg vi hur en man drog iväg med en kvinna och skrek på henne, som tur var reagerade en drös med killar på det hela och gick till undsättning. Så vi gick hem och sov istället. Fast innan hängde jag upp min ros så att den ska torka.

Två gånger den här veckan har jag fått höra att jag och Kenza är lite smått lika. Jag kan dock inte se några av dessa likheter, men världen är konstig.

Nu ska jag baka bröd!

Inga kommentarer: