torsdag, augusti 7

Spontanitet

Jag hann aldrig blogga klart igår eftersom telefonen ringde, sedan ringde jag ett samtal efter det och sedan sov jag. I alla fall, A och jag var med om en konstig upplevelse igår, en sådan där upplevelse som jag aldrig har tänkt på att den kan inträffa. Vi hade gått ner till Pressbyrån för att kolla bussar till Skövde efter att ha upptäckt att min sambos tidtabeller inte är aktuella. På vägen tillbaka till lägenheten går vi förbi en av mina gamla sommarlandssommarförälskelser. Den här killen ser ut ungefär som då, fast lite mindre än vad jag upplevde honom då, jag har nog blivit längre. Killen har väl ingen anledning att komma ihåg mig, men nog haja han till litegrann tyckte A. Och häromdan såg jag en kompis till en annan gammal sommarlandssommarförälskelse och den kompisen kände verkligen igen mig, so I can tell. Detta har aldrig slagit mig förut att jag kommer att springa på såna personer, genant tycker jag som helst vill lägga den tiden bakom mig, men det har jag i och för sig gjort också.
I alla fall, mer kort och mer snack på balkongen och en tur ner på stan för att A skulle handla lite grann. Senare tog vi bussen till Skövde och det hände en incident på bussen, men allt ordnade sig bra. Jag kunde verkligen inte hantera mitt fritidskort igår, det gick verkligen inte bra. Hursomhelst, idag åker jag till Göteborg, en tripp över dagen bara, jag kommer hem senare idag. A och jag jobbar på spontanitet. Hon sa att när hon åkte till mig igår, det var det mest spontana hon gjort och att hon kom till mig kan ha varit min mest spontana upplevelse, för det gick verkligen så himla fort när hon kom, fem minuter kanske det tog för oss att göra upp lite snabba planer om möte och tider.
Det som är så kul med att umgås med mina kusiner, det är att jag verkligen gillar hur jag blir med dem. Glad, snäll, rolig och skiter totalt i vad andra tycker och tänker, alltså inte på ett dåligt sätt utan på ett bra sätt. Jag struntar i om de glor och tycker att vi skrattar för högt. Med mina kusiner skrattar man garanterat högt och pratar högt. I like it! Idag får jag nog träffa båda två också. =)

Föresten är jag väldigt förtjust i mina systrar, de värdesätter jag högt i livet <3

Inga kommentarer: