onsdag, augusti 6

Och ta varenda dag du har

Jag logga in på msn för att kolla trycket, se om det fanns någon rolig person som ville hitta på något idag. Min kära kusin A var inne och jag skrev till henne. Helt plötsligt, på loppet av några minuter bestäms det att hon kommer hit idag, mer än så vet jag inte. Mer än så behöver jag inte heller veta. Åh, vi kommer ha så himla roligt! Vad som händer, det vet vi inte ännu. Men det är min kusin och vi kan prata om allting! Vad mer behöver man veta innan?
14.38 rullar hon in om allt går enligt planerna, så innan det ska jag vara på busstationen och plocka upp henne. Min buss går 13.45 från busstationen. Det blir nog ingen Sissela Benn för mig idag på radion, typiskt, men A känns oändligt mycket viktigare. Jag har inte träffat henne sedan i juni, alldeles för länge sedan. Så nu måste jag ta och diska och göra iordning mig och köpa fritidskort.
Så, jag har inte tid att sitta här längre.

KF lessnade på texten till Öppna min dörr igår, därför justerade vi den:
Jag ska stänga mitt fönster
och ta varenda dag du har.

Who needs love anyway?

Inga kommentarer: