måndag, augusti 18

Estetare

Första skoldagen är nu avklarad! Och jag överlevde och kan nu avlägga rapport. Först samling i aulan där lite sång blev sjungen, väldigt bra! Och sedan gick vi iväg klassvis. Min nya klass och jag gick till Estet-korridoren och mottog en massa information om en massa saker. Vi är 34 stycken och ungefär sju stycken av dessa är killar. Sedan visade några oss runt och så käkade vi. Jag satt med två tjejer ur trean som går teater. Efter lunch hade vi olika stationer i grupper och det var riktigt kul! Och sedan samlades alla estetare i aulan och där fick vi lära oss estet-dansen, någon annan lek och så fick vi en fadder och vi blev omkramade av alla tvåor&treor. Dessutom har vi klarat av inspringningen! =) Esteterna var ungefär de enda som blev omtagna av treorna&tvåorna och vi hade riktigt kul. Jag ser fram emot att lära känna klassen bättre, vi verkar vara en salig blandning av olika sorters människor. Mer om det kommer längre fram. De andra estetarna gav oss en massa tips ur en hatt också, väldigt användbara, några av dem i alla fall.

Hemma gick jag och sambon och handlade och sedan lagade vi mat.Varmkorv och potatismos. Jag skulle fixa moset och E korvarna, trots att hon spräckte de totalt förra gången. Så jag fixade moset och gjorde det gott och E glömde bort korvarna så att två spräcktes rejält och två lite halvt. Detta var sista gången hon fick ha ansvar över korvarna. Nästa gång är det jag som tar hand om dem och hon som fixar moset.

Inget är hetare
Än en estetare

(och ingen är fulare än en naturare)

Ovanstående fick vi lära oss idag =)

Inga kommentarer: