tisdag, augusti 19

Spaghettis

Andra dagen har gått toppen! Vi dansare började klockan tio för dansträning. Vi satt och snackade bara och blev fotograferade. Sedan gick jag och käkade med fyra andra tjejer i klassen och sedan kom J och anslöt sig så gled vi runt och satte oss vid ett runt bord och prata och sådär. Och på idrotten pratade vi också och blev fotograferade och på svenskan fick vi böcker och pratade. Nu börjar man i alla fall lära sig vilka som går i klassen, men det här med namn är ännu lite svårt. Men jag börjar få koll på en del av dem. Det finns några riktiga pärlor utav dem som jag hittills har hunnit umgås med och det finns en av dem som är helt underbar.
Och jag ska försöka att klippa mig snart också, på EFs inrådan blir det snedlugg och när sedan A också instämde i försöken till det så blir det nog så. Sedan hade EF och A en megalång diskussion om jag ska klippa upp håret eller inte. De som jag har umgåtts med idag är glada och trevliga och sociala och vi har kul. Efter skolan gick jag och EF och fick nya scheman för vi la in spanska steg 1 där. Egentligen ville jag läsa franska steg 3, men det var fullt, där rök mina meritpoäng åt helvete.

Idag har jag och sambon satt upp resten av gardinerna, så nu är det fixat och igår köpte vi en massa krukväxter. Totalt har vi nu 7 st växter. Är det bara jag som tycker att det är too much? Men det är E som får ta hand om dem. Jag har ingen koll på växter. Vi lagade köttfärssås och spaghettis till middag med sallad och sedan gick vi till bibblan. Jag lånade tre böcker.

Imorgon börjar jag klockan åtta sedan jag la in ett pass spanska på morgonen. Jag vet två till ur min klass som ska läsa spanska, så det känns bra. Dock inte att börja så tidigt, istället för att ha tre sovmorgnar börjar jag nu tidigt tre morgnar. Men jag gillar språk, så jag klagar inte. Men jag önskar lite grann att jag hade börjat italienska istället, de ska få åka till Rom senare och det hade inte suttit fel. Men i trean åker vi heta estetare till London =)

Inga kommentarer: