fredag, augusti 15

All or nothing

Jag tycker att alla borde läsa Love Lives av Josie Lloyd och Emilyn Rees. Den är äckligt bra och väldigt pricksäker. Den handlar om kärlek på ett verklighetstroget sätt. Det är mitt tips för dagen. Annars har jag inte så mycket att dela med mig av. Jo föresten, jag har smakat en ny glass från DiplomIs, något på Cocblablabla. Kakaoglass med choklad runt om, den är jättegod. 16 kr, prisvärd, helt klart.
Ikväll när sambon kommit hem blir det wok som serveras.
När jag ändå är inne på tips ska jag tipsa om Bring it on - All or Nothing. Den är extremt bra! Ska kika på mina favoritscener ur den filmen alldeles strax tror jag.

Och ibland slås jag av hur läskigt fort man anpassar sig. Hur bra man kan smälta in på ett nytt ställe. Hur allt kan bli så bra. Jag gör saker hela tiden nästintill och bara mår bra. Jag har skrivit det förr, det känns i fingrarna, men det kan inte skrivas för mycket. Den här staden är verkligen mitt ställe. Här trivs jag så enormt bra. Jag trivs verkligen med att bo i staden, springa ner när man behöver handla, gå ner och kika i affärer. Man fixar till sig varje dag till skillnad från förut när man bodde ute på landet ifall man måste ut och man vill inte gå omkring med äckligt hår och osminkat face. Men jag gillar det verkligen.

Inga kommentarer: