onsdag, augusti 27

Sensmoral

Återigen, (för jag tror att detta skett tidigare), måste jag prisa ÖB. Det är verkligen ett fantastiskt ställe att vistas på. Jag och min syster köpte två filmer där idag. Och ordet film leder mig vidare till något annat. Jag har skapat ett beroende. Om jag ser ett sådant där ställ med filmer 1 för 59 och 2 för 99, kan jag helt enkelt inte bara gå förbi som normala människor. Jag liksom sugs dit som av en magnetisk kraft och måste gå igenom i princip varenda fack. Jag måste se exakt vilka filmer som finns och sedan köpa två stycken. Denna veckan har jag köpt fem filmer och vi är bara på onsdag än. Jag menar, hur ska detta sluta? I år har jag köpt åtskilliga filmer på ett sådant sätt. Min ekonomi kommer att stupa rakt ner och sprattla i leriga vattenpölar. Fast jag får åtminstone underhållning. Och i den västerländska världen är det ju viktigt att ha roligt. Det kan vara därför jag inte riktigt får tid över till historieläxan. Jag försökte förut, men jag blev störd och istället nerbrottad och kittlad. Det var ju inte riktigt vad jag hade tänkt mig, det ska villigt erkännas.

Sambon säger åt mig att diska. Vem är jag att säga emot? För det första är hon längre och starkare än mig. Och för det andra, man jävlas inte med systrar. Det är en sensmoral.

tjingeling!

Inga kommentarer: