lördag, augusti 16

Suddiga varningar

Det är så lätt att bestämma sig för saker och ting. Men det är fan inte alltid lika lätt att följa vad man har bestämt. Händelser utspelar sig och efteråt föraktar man sig själv och ångrar sig även om man vet att det är ingen idé. Man ska aldrig ångra sig. Det är mitt motto, det är ingen idé att gå och älta saker och ting. Fast ändå har jag så svårt att släppa taget om vissa händelser ur det förflutna. Särskilt en massa ord och meningar som äter upp mig inifrån och skapar anledningar till att låta bli allt. Vända om, gå vidare. Orden som hela tiden försöker hindra mig när jag är själv men som ändå aldrig blir mer än suddiga varningar som ringer i öronen för de hindrar mig aldrig på riktigt.
Åhå....

Jag och sambon började titta på Superman Returns igår, den verkar kanon, men vi har bara sett 45 min och den är 2½ timma lång. Så vi har en del kvar. Vi hade en mysig kväll igår. Vi lagade wok, och när woken nästan var klar kom vi på att vi inte hade tillagat nudlarna, först blev E nervös att vi inte hade några, men jag hade ordnat det. Och till efterrätt åt vi chokladpudding med grädde. Inte helt fel. Så vi somnade mätta sedan.

Nu måste jag göra i ordning mig inför dagen, ikväll blir det bio.

Inga kommentarer: