torsdag, augusti 7

Tre år sen

I måndags var det tre år sedan. Och jag tyckte jag såg dig förut. Jag satt på tåget i Falköping och tittade ut på ett gäng lumpenkillar och tänkte på att det är så konstigt, de där gröna kläderna är jävligt fula ändå får de många killar att se heta ut. I alla fall, så tittade jag närmare på en kille och tyckte att det kunde ha varit du. Jag är långtifrån säker, minns dig bara som en suddig bild. Orden är desto tydligare. Fast jag är glad över att det hela beror på att jag inte ringde och att det inte var du som inte ringde.

Sluta sucka över gamla tider, Pytte. Dagen i Göteborg var toppen! Kolaglass hemma hos A, vad slår det? Dessutom har jag ett jobb på g framöver, bara över en helg visserligen i September, men det är alltid bra att knyta kontakter. Jag ska i alla fall och snacka med M om jobbet imorgon på Kommunkontoret, det låter viktigt. Sedan till Skövde antar jag och sedan till Skara eller Varnhem och så åka till Antikrundangänget och ha skitkul på kräftskivan. Jag måste bara köpa majskolvisar först. Men nu ska jag ringa ett samtal och meddela en nyhet.

Inga kommentarer: