lördag, augusti 9

Paketinslagning

Kräftskivan igår var jättemysig. Först gick jag bort till min morbror och fick skjuts med dem. Satt och lekte billekar hela vägen till Mofaza. Jag vann ibland faktiskt. Väl framme kokade jag majskolvar, det gick inte så bra, men de blev goda i slutet. Det är så skönt att vara där, sitta och prata och retas. Vi satt och sjöng nubbevisor och skrattade. Vi åt god efterrätt och kusinerna busade med en hundvalp som var där. Sedan spelade vi spel. Först Uno och där vann jag så då hjälpte jag F och när han blivit tvåa hjälpte jag A som blev trea. Sedan spelade jag och F något lastbilsspel med bokstäver och en färgtärning och sedan spelade vi Looping och sedan när min sambo skulle sova spelade jag, F och A skitgubbe.
Det var tänkt att jag kanske skulle sova kvar där, men det blev så att jag åkte in till stan ändå. De släppte av mig utanför porten och sedan fick jag skynda mig upp så att jag kunde vinka åt dem från balkongen. Det är en känsla att bära med sig. Kusinerna vred och vände sig i baksätet för att få bra vinklar, de är ofattbart gulliga och de börjar bli stora.

Ikväll blir det kalas där, men först ska jag duscha och sedan köpa presentpapper, snöre och tejp. Det är jag som ska slå in paketen, de kommer att se ut som en olycka, det lovar jag folket för om det är något jag faktiskt inte kan så är det just paketinslagning.
Inatt fick jag föresten ett jobbigt sms, själva texten var inte jobbig, men personen. Efter alla dessa år, det är nog dags att gå vidare nu. Jag inser det nu på avstånd, inse det du också.

Inga kommentarer: