söndag, augusti 17

Snobbenpyjamas

Jag såg The Dark Knight igår och den var riktigt bra. Jag är nog lite hemligt kär i Batman, jag blev det igår misstänker jag. Och när jag kom hem tittade jag och sambon på Superman Returns och då blev jag lite kär i Superman också. Jag vet inte riktigt vad det är med mig och muskliga killar i dräkt nuförtiden. Men det är väl en fas som jag snart lämnar bakom mig. Eller snarare en period, hela mitt liv består av perioder, ibland kommer perioder tillbaka. Som till exempel en period, yoghurt-perioden, ibland älskar jag yoghurt och ibland äcklas jag av yoghurt, jag står inte ut med tanken på smaken.

Idag ska jag och sambon fira en av hennes kompisar här hemma med tårta så vi har städat lite grann nu på morgonen. Och jag ska byta om från min rosa Snobbenpyjamas till passande kläder ifall jag möter någon granne i trappan eller källaren när vi bär ner en kartong med glas. Och så ska jag borsta tänderna och vara allmänt jobbig som lillasystrar ska vara. Och hela tiden hör jag I kissed a girl i mitt huvud. Jag gillar den låten äckligt mycket och de senaste dagarna har jag varit obotligt sugen på att dansa, inte bara strutta omkring hemma utan träna för en lärare i en riktig klass men det börjar snart nu. För imorgon börjar skolan. Det ska bli toppen!
Men nu ska jag som sagt byta ut min rosa Snobbenpyjamas mot något anständigt.

Inga kommentarer: