fredag, augusti 8

Mary Poppins

Idag klev jag upp efter tuppen. Jag känner mig utvilad och vaken när jag vaknar i min gamla säng i mitt nya rum. Redo att ta tag i dagen liksom, åtminstone några minuter/timmar. Jag kliver upp, strosar runt lite grann, fixar frukost, gör i ordning mig för dagens äventyr och tar på mig något sånär vettiga kläder. Idag är faktiskt mina kläder väldigt vettiga, om jag hinner hem och byta efter mötet nu på morgonen ska jag byta till något som är mera slappt och mera mig. Jag tog ett par av sambons lite finare byxor som ser lite grann ut som kostymbyxor.

I alla fall, det har hänt en massa roliga smågrejer de senaste dagarna. I förrgår såg jag när en kille blev attackerad av automatiska dörrar, det var riktigt kul. A var inne på toaletten på rese och jag höll minen tills han gått förbi, sedan började jag garva. Vi såg Mary Poppins släktträd igår i Slottskogen, en ställning med en massa paraplyer. Mary Poppins och släktingarna såg vi inte alls.
Härligt att träffa släkten ikväll föresten och sambon. Nu ska jag kila, har lite att pyssla med innan mötet.

Inga kommentarer: