torsdag, juli 24

Inte direkt en turist

Idag har det varit inne tre speciella typer. Först någon som verkade vara lite norsk och ville ha en norsk turistkarta så han var nog inte därifrån. Han pratade så tyst och såg helskum ut. I den stunden tackade jag min lyckliga stjärna för att jag inte var helt ensam här. Sedan kom det in en man som ville veta om fiske här runtomkring och han var riktigt snygg faktiskt. Om han bara kunde raka av sig det där töntiga skägget han hade som täckte halva ansiktet ungefär. Lite smårolig var han faktiskt. Sedan kom det in en kille i min ålder som såg helförskräckt ut när han såg mig sitta här.
Jag: Vill du ha hjälp med något?
Killen: neeeeej........
Han tittar lite i hyllorna.
Killen: Det har varit en kiosk här förut va?
Jag: Ja, fast det var ett tag sedan.
Killen: Och nu då? Något slags informationsställe?
Jag: Ja, det är en turistbyrå.
Killen flinandes: Jag är inte direkt någon turist.
Och så gick han iväg och såg otroligt vilsen ut. Pucko!

Och nu precis kom det in en man med en femmånaders gammal bebis. Mamman var och klippte sig. Pappan var jättetrevlig och barnet var hur gulligt som helst. Mycket sötare än någon av våra andra besökare. När man ser småbarn glömmer man allt om förlossningssmärtor och nio jobbiga månader. Klart att man blir lite sugen på bebisar, men mina småttingar till kusiner duger bra några år till. =)

Inga kommentarer: