lördag, juli 5

Flagga och hoppborg

En sak är säker. Barnet lever kvar i mig, absolut! Men det är enbart positivt tycker jag och för det mesta otroligt kul. Efter en sen natt klev vi upp runt halvelva idag och käka frukost. Då hade Nrs Jäktaren redan dragit upp en massa fisk med två grannar. Sedan tyckte S att vi skulle in och hämta E i stan. Så vi började fixa i ordning oss. Jag hade klädproblem, big time där i början. Till slut blev det mina röda tightings, jättetighta och jättekorta jeansshorts och en stor vit t-shirt till och min bruna "skinn"jacka. Mitt hår var inte fräschast i universum, men ingen tid till att tvätta det, så jag satte upp det i en hög tofs, drog på lite smink för att bättra på resultatet och när alla var klara drog vi. Först åkte vi till ÖB och Granngården där vi mötte upp E och Mr Mitsubishi. Det blev lite handlande för en del. S köpte lite saker till mig och E, inflyttningspresent, vi vet ingenting och det är väldigt spännande tycker jag! Jag ska försöka att inte smyga och ta reda på det. KF och jag lurade E på sju spänn och köpte oss varsin liten Plopp. Sedan drog vi vidare till Max där dagens händelse utspelar sig. Först så köpte vi mat, lite roligt när alla skulle fram och beställa och hit och dit. Mrs Jäktaren gick på slutet och betalade kalaset. Sedan gick vi och satte oss vid det största bordet vi såg och där satt vi med våra drickor. KF och S lärde Mrs Jäktaren att äta ketchup och blanda i en massa peppar. När Mrs Jäktaren inte såg hällde KF i en till påse, han överlevde dock.

Vi satt där väldigt länge och mot slutet insåg jag att jag ville ha en Maxflagga och sitta och vifta med i bilen. Så jag frågade KF om hon skulle med och hämta en, men hon sa att hon var för mogen för det. Happ, your lost tänkte jag och gick bort till ställningen med flaggor. Jag lirkade loss en ur ett hål och gick tillbaka medan jag viftade lite förstrött på flaggan. Det var en anställd där som tittade på mig. Men liksom, det satt ingen skylt där med texten "endast för er under femton", då är det ju fritt fram för min del! Och varför skulle inte jag kunna få ta en flagga? Flaggor är underhållande och jag är underhållande, perfect match. Jag satt där vid bordet och viftade med den medan Mrs Jäktaren och S drack kaffe. Jag sneglade med hemlig förtjusning mot hoppborgen utanför, det vore allt bra skoj att hoppa där. Jag berättade att jag egentligen ville och vi satt och hittade på historier om hur det skulle kunna gå. De såg scenarier framför sig där hela hoppborgen gick sönder och jag landade på ett biltak som tillhörde biltjuvar som körde i en väldig fart och jag klamrade fast mig för allt jag var värd för att inte ramla av och sedan stoppades de av polisen och jag blev upptäckt på taket och fick godis. Något i den stilen föreställde vi oss att det skulle kunna bli. Men jag fick ingen medhoppare så jag var inte så sugen. Pappa och Mr Mitsubishi sa at de skulle hålla mig i armar och ben och kasta in mig. Ett hot jag aldrig ens reflekterade över som allvarligt.
Vi beslutade oss för att lämna vårat bord och gick ut, våra fötter drogs till hoppborgen. KF attackerade mig snabbt bakifrån och puttade mig framåt mot borgen. Jag smet undan men blev uppfångad av Mr Mitsubishi som drog mig mot borgen med alla sina muskler och Mrs Jäktaren dök snabbt upp till undsättning och tog tag i mina fötter medan Mr Mitsubishi höll i mina armar och så började de vagga mig fram och tillbaka och skrek 1, 2 och 3. På tre kastade de in mig i borgen och jag flög och landade. Och jag skrattade och dolde händerna bakom ansiktet. När jag krypit ur därifrån och stod på marken hade jag några mäns blickar på mig och då upplyste mitt sällskap mig om att jag tappat pengar i borgen. Så jag kröp in igen och där låg två kronor och mitt hårspänne. Så jag tog dem och började gå tillbaka. På vägen utnyttjade jag situationen och hoppade lite. Sedan, med männens blickar på oss, gick vi till bilen. När vi åkte därifrån kostade jag på mig att vinka åt dem och de tittade konstigt på mig och vinkade tillbaka. Idag har alla kollat konstigt på mig. Varför?

Sedan åkte vi till Jamtli, vi kikade runt lite och Mrs Jäktaren köpte konstigt godis. Sedan drog vi till Coop och köpte massa godis! Dessutom har jag inhandlat jättefina skor, bild kommer, men inte än. De är svarta med klack och ser vanliga ut. De kan bli favoriter, riktigt fina till jeans och utan strumpor. Casual you know ;).
På vägen hem dunkade vi Ds musik och sjöng och var glada (åtminstone en bit av vägen), Mrs Jäktaren vred på ratten så vi zick zackade vägen och livet lekte. Nu är jag på toppenhumör och lägger in musik på datan. Innan regnet kommer tänker jag utmana någon på Beach Boll.

Inga kommentarer: