tisdag, juli 15

Lent och mjukt

Jag kände inte alls för att kliva upp nu imorse. Men det var tur att jag gjorde det. Jag hängde upp en massa svarta kläder som jag tvättat och stod och förundrades över hur lena och mjuka mina svarta tightings kändes. Bra sköljmedel förmodligen. Jag ska ta och packa ner lite kläder nu i veckan. Men idag hinner jag inte, för efter jobbet som slutar klockan fem ska jag troligtvis vara med I&V. Skönt att träffa dem en smula, har inte sett dem på evigheter.
Föresten hittade jag och E en störtskön tröja när vi var ute i ladan och rotade häromdan. Den är egentligen Mrs Jäktarens, men jag lägger nog beslag på den. Den är grå och det är svårt att förklara. Bild kanske kommer, men den är jäkligt fin faktiskt. Till ett par jeans eller svarta tightings. Ah, jag har inte provat den än så den kanske ser förjävlig ut på. Vi får väl se. Jag är väldigt glad över alla t-shirts som jag har hittat som kanske inte är finast i universum, men som alltid går att dansa i.
Jag har en lista över datorn på en massa saker som ska fixas innan jag flyttar. Det rör bara kläder, hål som ska lagas, knappar och allt möjligt. Det är ju bäst att göra det nu innan flytten när mamma kan hjälpa mig med allting. Idag har jag en sådan där dag då jag är sprallig och längtansfull inför flytten.

Föresten kan jag bli medlem i klubben för de patetiska människorna. Grejen är att jag vet att jag egentligen ska låta bli, men jag gör inte det. För det hela roar mig. Och roligt är det alltid bra att ha.

På tal om något helt annat. AA sa jättesnälla saker igår som värmde i hjärteroten. Jag kommer att sakna min vän. Det finns massor av människor jag kommer att sakna, men jag kommer ju att träffa dem igen om det är vad alla vill. Det är ju inte direkt så att jag flyttar till andra sidan universum, jag flyttar bara 62 mil bort ungefär. Det tar inte en evighet, fast ibland kan det faktiskt kännas så.
Men nu väntar frukost och så ska jag kanske starta en omgång tvätt. Vi får väl se hur det hela slutar.

Inga kommentarer: