torsdag, juli 24

Clementinlåda

Det ser riktigt grisigt ut i mitt rum, trots att KF städade det för inte så länge sedan. Jag tröstar mig med att det är för att jag flyttar snart och jag börjar få panik med packningen. Alla ömtåliga saker som inte får gå sönder, kläder, böcker och sånt där är lättpackat. Men våra 24 champagneglas och min gula vas är inte lika lätt. Och E är ju aldrig tillgänglig för packning, hon smiter alltid undan, jävla smitare. Men jag fick ner en del igår, bland annat min folk-älskar-mig-låda skulle vi kunna kalla den. Eller lådan, som är en gammal clementinlåda fick stanna hemma, men innehållet fick följa med.
Det blir en jävla massa kläder som ska med. Men för min del räcker det nog med en låda till, kanske. Åh, hur ska allt få plats?

Jag måste snart ställa mig och laga mat också, riktig mat. Falukorv och pennes blir det till lunch idag. Jag börjar klockan två idag men måste cykla för Mrs Jäktaren är ute med grannarna och märker gränser. Typiskt, jag hade tänkt att vi två skulle luncha idag och sedan kunde han skjutsa mig. Just idag känns lungorna inte toppen heller. Men nu kom en av hundarna och gnyr så vi måste väl ut först. Bra, en anledning till att skjuta upp matlagningen =)

Inga kommentarer: