onsdag, juli 2

I'm Ibiza

Dagen har varit hmm... Äh, jag vet inget bra ord för att sammanfatta den. Svettig vore nog ett bra ord. KF och jag klev upp strax innan nio och käkade frukost och tittade på Sommarlovsmorgon. Jag vet, jag vet. Men NIC SCHRÖDER är med och om det är någon vi gillar så är det han. Och nu tänker alla som har sett Hata Göteborg att han inte är snäll är där. Jag har hört det där tusentals gånger och jag ignorerar varje gång. I alla fall, vi har haft en liten hang up på honom sedan 2006, sommaren då Sommarlovsmorgon började. Det har inte släppt än.
Sedan gick vi ut, gosade med hundarna och låg i solen. Jag smörjde in mig med solkräm, det är viktigt att ta hand om huden. Ja, om hela sig själv. Vi har filat fötterna och spelat Beach Boll också, vi börjar bli riktigt duktiga på det. Vi kör klockan nu och det går för det mesta riktigt bra. Runt tolv lagade pappa lunch åt oss, någon konstig omelett med en massa rödlök i som både jag och KF pillade bort. Sedan ringde jag till Turistbyrån också, där jag ska jobba i sommar. På måndag börjar jag, klockan tolv. Jag älskar de slappa tiderna, de passar mig perfekt!
Jag har bråkat lite med syrrorna och gått ut till Romeo och Julia, rapphönsen som smitit. Mamma och jag döpte dem till det eftersom de har smitit från resten av hönsen och vill vara för sig själva. Och en glass har jag ätit, jag har börjat läsa i Jane Eyre nu också. Den verkar lovande, väldigt lovande!

Efter en middag som jag var delaktig i gick jag och KFpromenix. KF plockade en bukett blommor och när vi var nere vid fotbollsplanen stannade en buss och busschauffören stack ut sitt långhåriga huvud och sa "har ni plockat blommor till mig tjejer?". Vi blev chockade och hann inte riktigt reagera, KF gav honom en tumme till svar. Snart ska vi spela Vilda affärer. Fast grejen är att KF är en dålig förlorare, fast hon tillhör den kategorin som man bara skrattar åt för att hon är en väldigt söt dålig förlorare. Så det kan jag leva med. Vi delar nog på ett äpple samtidigt.

Undra vad vi ska se för film ikväll? Igår såg vi About a boy, konstig, men väldigt bra.
I'm Ibiza.
På tal om öar, KF och jag började planera en utlandsresa. Året då vi fyller arton tror jag det kan bli, vi ska börja spara och planera och sedan åker vi och får en sjuhelsikes kul upplevelse. =) Längtar redan!

Inga kommentarer: