söndag, juli 20

Swing it

Kvällen igår var helt okej. Vi kom dit med överfull bil och tja, kollade in läget. Det hände inte alltför mycket egentligen. En snabb sammanfattning kan vara att jag dansade ungefär fyra danser, tog en jäkla massa promenader hit&dit och kände mig rätt glad. Jag och ME ägde dansgolvet ett antal gånger och lydde inga regler utan gjorde som vi ville. Sedan gick jag och CM upp på golvet och swingade det. ME gjorde oss sällskap senare. Det är skönt när man skiter i vad alla tycker runt omkring. Jag dansade med AA också och det var fun. Förutom när han drog upp mina byxor för långt. Eftersom mina byxor hängde löst så fick han dansa med ena handen i en av de där små krokarna på byxorna där man kan ha ett skärp. Vilket han utnyttjade ibland genom att dra upp byxorna långt.
Innan kvällen hade jag tilldelats ett ragg av E och N. Jävligt schysst kan man ju tycka. Det tycker inte jag. Då det var en av de stroppigaste killarna jag träffat och vi kan kalla honom Mr Jag-har-huvudet-bland-molnen. Och då menar jag inte att han är en drömmare utan helt enkelt bär huvudet högt. Han var verkligen inget att vila ögonen på och skulle inte ens duga i nödfall. Det hela var egentligen för att N tyckte synd om honom och jag tänkte vara snäll. Men efter att ha dansat med honom en dans då han tog tag i min hand och ryckte upp mig på dangolvet stod det helt klart att han inte är mycket att hänga i julgranen då han såg ut som att han gjorde mig världens tjänst genom att dansa med mig. Grejen är att han är inte ens bra på att dansa, vilket jag visste om sedan midsommar dock. Nej, hädanefter skaffar jag mig nog något eget. Och det kommer inte vara en stroppig typ som knappt kan bjuda på ett ord. Nej, det ska vara en väldigt kul kille som bjuder på sig själv och inte bär omkring på en teve.

Men nu ska vi in till stan och käka lunch i termosen hela familjen. Det blir mysigt! Våran sista helg tillsammans på jättelänge. Jag har på mig mina bruna tights, en kort rosa kjol med dels bruna streck på och ett brunt linne, mina bruna stövlar och så den bruna skinnjackan till det.
Have a nice day =)

Inga kommentarer: