fredag, juli 4

C'est bon

Om det blir Paris i augusti skulle jag bli jätteglad. Jag vill verkligen, det skulle bli hur kul som helst. Jag och A som ramlar omkring i en ljummen fransk sommarkväll. Jag kan se det framför mig. Och vi har båda läst franska, c'est bon. Hålla tummar kan man alltid göra.
Jag hoppas i alla fall på att hon och M kommer hit i slutet av juli, det vore kalas. När jag pratar med A blir jag alltid så full av hopp och glädje. Liksom man känner för att omfamna hela världen. Likadant när jag pratar med M också. De är så spralliga och glada och det smittar av sig. Leenden smittar, det är sant och vissa leenden smittar mer än andras. Enkel fakta.
Jag längtar till hösten när jag pratar med A. Det väcker fantasier om hur bra allt kan bli. Om man tillåter det att bli det och det gör jag verkligen. Ge mig augusti nu tack.

Kiss Kiss Bang Bang är verkligen en helkonstig film. Jag fattar nada.

Inga kommentarer: