måndag, juli 7

Första dagen

Första dagen på jobbet är nu avklarad. Det är ett soft jobb, ändå blir man lite trött. Fast jag klev upp halvnio imorse efter en ganska kass natt. Käkade frukost och laddade Sally. Sedan hann jag inte med sådär värst mycket direkt. Mrs Jäktaren och Gnagaren skulle iväg vid halvelva så jag följde med. Mrs Jäktaren och jag käkade glass medan Gnagaren var upptagen. Jag kom ungefär en halvtimma tidigare till jobbet.
Och på jobbet har det varit en lugn dag, några turister men inte så värst många. Jag har uppdaterat deras bas och ringt runt till olika människor och kollat boende inför en stundande hundutställning. Och så har jag stängt ihop med U och gått igenom vad jag ska göra vid öppningen imorgon.
Sedan tog jag bussen hem och Mammi och S kom och mötte mig. Vi stötte på en av mina läskiga grannar, den enda läskiga grannen rättare sagt och sedan kom vi hem.

Ikväll blir det en lugn kväll. Jag tänkte få Mammi att hjälpa mig fylla i CSN-papper. Det börjar bli dax nu. Och det är bra att få pengar till hösten.
Föresten har jag gjort en megabra upptäckt idag, om man brer mina knäckemackor och lägger på ost och låter dem ligga i en låda i kylskåpet en stund blir de asläckra!

Bara 14 dagar kvar på jobbet =)

Inga kommentarer: