söndag, december 16

Världens chans

Om jag bara varit några år äldre. Då kunde jag ha fått världens jobb! Jag var ju och jobbade för ett företag nu i höstas och det gick väldigt bra. Det var ju bara några timmar en enda gång. Vi förde över kunduppgifter i ett nytt system ungefär. Hursomhelst, de som jag jobbade för tyckte tydligen att jag gjorde ett bra jobb. För de hade tänkt på mig när VD: n behövde en personlig sekreterare när han åker på inköpsresor världen över! Tyvärr var jag för liten för det jobbet eftersom jag bara är femton och det grämer mig. Tänk vilken chans! Jag menar, det är ändå ingen liten tjänst de ville ge mig! Och jag önskar så att jag hade kunnat få det jobbet, att jag vore lite äldre. Jag vill ju ut och se världen! Jag vill resa och upptäcka och att samtidigt få pengar för det hade ju varit toppen. Just typiskt, men om man har tur kanske det kommer någon mer sådan chans när man blir äldre. Det var grannen som berättat det hela för mig. De är ju bröder. Det som känns bra är ju att de åtminstone kommer ihåg mig. Så vem vet vad som kan hända i framtiden. Pappa säger att det är en bra kontakt att ha.
Jag tycker det är grymt kul att de hade tänkt på mig för ett så pass stort jobb. Ändå hade det varit roligare förstås om jag hade kunnat tacka ja. Jag tror att jag hade trivts med ett sådant jobb. Visst, gymnasiet hade ju fått vänta. Men det hade varit värt det för tänk vilken erfarenhet jag skulle ha fått istället. Sådant tror jag inte att man kan lära sig på gymnasiet.
Just nu är jag föresten inne på att läsa samhäll/språk. Engelska, spanska, franska. Åh, jag älskar språk!

smärtan tär i mig
jag ljuger om jag säger att jag inte är kär i dig

Inga kommentarer: