lördag, december 8

Fröken Duktig

Man känner sig väldigt duktig när man spenderat lång tid på skolarbete. Jag vet inte hur lång tid jag satt, över en timma i alla fall. Men på den tiden jobbade jag effektivt. Jag läste igenom alla fyra religionerna och gjorde klart frågorna. Fast ska ta och titta över anteckningarna sedan också. Sen gjorde jag matteläxorna, har bara en tia kvar och ett tal som jag inte orkade tänka vidare på. Jag har jobbat vidare i franskahäftet som ska vara klar innan terminens slut. Men har tre sidor kvar. Så det kanske vi tar itu med nästa vecka. Men det är segt när man måste slå i lexikon och tänka efter. Finns nog en hel del att rätta till, men jag kanske inte orkar det. Aja, vi får se. Jag har också övat engelskaglosorna. De kommer att gå kanon. Som tur är har jag väldigt lätt för att öva in glosor, speciellt engelska. Det är jag väldigt tacksam för.
Jag ska plugga lite mer senare eller imorgon. So:n måste jag ta itu med lite mer idag. Och så kanske jag får offra lite tid av rasten på måndag och gå igenom igen.

Sedan dammsög jag rummet. Det behövdes och jag har rensat klädhögen på stolen. Lite åkt tillbaka in i garderoben igen men det mesta slängdes i tvättkorgen. Så jag känner mig värd att sitta och vila en stund. För trött, det är jag faktiskt. Sömnen inatt var inte så bra.

När jag åt frukost avslutades den med en lussekatt. Är det förresten bara jag som läst att saffran är rekorddyrt i år? Därför ska man verkligen njuta av lussekatterna. För mig är det dock aningen svårt att verkligen njuta eftersom mina är glutenfria, men de är goda ändå. Fast självklart slår de inte riktiga lussekatter. Och till det provsmakade vi varsin kokostopp. Jag älskar kokostoppar och speciellt de här! För mamma har lagt i vita chokladbitar och det blir jättebra ihop. Så där satt jag och njöt och önskade att jag hade fått proppa i mig allihopa. Jag lovar, det hade verkligen inte varit något problem. Så nu längtar jag verkligen till jul.

Jag längtar tills det är dags att baka julgodis. Jag ska såklart göra mina specialare som är en dröm för chokladälskare. Man skulle kunna säga att jag lever ut mina drömmar i det där godiset. Och sen gör man knäck, wienernougat, ischoklad, mintkyssar, marsipangodis och fudge. Det är väl ungefär det hela. Förra året gjorde F daim också. Ja, vi får se vad det blir för spännande i år.
Julen känns mysig i alla fall. Mina julklappar är ju klara så jag är verkligen redo för jul nu. Jag har köpt till dem jag ska fira jul med och jag tycker det räcker. Jag är inte den typen som strör paket omkring mig. Utan jag ger nog hellre lite finare saker till dem jag ger till än att strö massa billig skit omkring mig för man är ju inte gjord av pengar. Syrrorna känns ju absolut viktigast och i år toppar även T.H den listan såklart.

Jag måste översätta instruktionerna snart också. Bara tiden infinner sig.

Inga kommentarer: