lördag, december 8

Korkskallar

Det är förjävligt när lärarna lägger prov på måndagar. Då har man inget annat val än att plugga hela helgen. Det är bättre att lägga ett prov i slutet av veckan. För då kanske det räcker om man pluggar lite till det varenda dag hela veckan istället för att sitta på en enda helg. Jag kanske borde jobbat hårdare med SO:n innan, men jag trodde ju att jag skulle vara med på diskussionen. Hoppas att det räcker med boken bara. Jag får hålla mig till Islam mest och utgå från den religionen och försöka ha med så mycket egna tankar och eget tyckande som det bara går. Bara de inte är så korkskallade som förra gången då vi bara fick en timma på oss. Det är alldeles för lite för ett SO-prov om man ska hinna få med alla sina åsikter. Då krävs det tid till att utveckla dem. I alla fall om man vill få ett bra resultat. Men det verkar inte de ha fattat riktigt.

Jaja, jag har tittat på dagens julkalenderavsnitt i alla fall. Det är väl det viktigaste som händer om dagarna nuförtiden tror jag. Det är en mysig kalender faktiskt och alla borde skämmas som inte sett något avsnitt eller inte så många. Att se julkalendern värnar om en svensk tradition. Även om de var mycket bättre när man var liten. Inte bara för att man var liten utan för att de var bättre skrivna och roligare. Mer fantasifulla, Mysteriet på Greveholv och Pelle Svanslös, Julens Hjältar och Dieselråttor och Sjömansmöss. Det var lite ovanligt också.

Nej, om man skulle ner och stoppa något i magen. Inte för att jag har någon direkt lust, men något måste man ju fördriva tiden med. Sedan är det nog bäst att jag sätter mig ner och pluggar!! För min egen skull förstås. Så att jag kommer härifrån. Ska nog gå till Syon på tisdag också, om jag hinner dit då. Hoppas på det, måste kolla upp lite saker.
Ikväll är det någon sångtävling för barn i Europa. Oj vad förvånande att tredje systern Sandén är med. De dyker ju upp överallt nuförtiden och sjunger. Det måste ha skett något mirakel vid tillverkningen.

Hursomhelst, efter en jobbig natt så är det skönt att dricka en kopp varm oboy och det är precis vad jag tänker göra. Och kanske, men bara kanske, så nallar jag lite av julgodisblockchokladen. Jag vet att jag borde låta bli, men om jag ska plugga kanske jag behöver uppmuntring. Jag kan ju i alla fall inbilla mig själv det för jag vet ju att jag kommer inte att plugga särskilt hårt. Men jag skulle bli stolt över mig om jag kunde det. Så ingen dator förrän allt är igenomläst, förutom möjligtvis en liten paus och inget tvtittande. Nej, råplugg! Om jag nu fattar vad det innebär. Får be mamma att tejpa fast mig vid en stol och ha en liten pekpinne som jag kan vända blad med.

TJO!

Inga kommentarer: