onsdag, december 5

KändisTP och äggröra

Stundvis är jag helt konstig och illamående i hela kroppen. Absolut inte rätt tid att börja känna sig krasslig. Fram till på tisdag har vi fyra prov. Jag borde verkligen gå till skolan och jag får lite ångest över att jag inte är där. Men samtidigt så orkar jag inte heller just nu. Jag kände mig helt borta i huvudet förut.
Får se om jag går imorgon, eller om jag blir hemma då med. Men på fredag måste jag helt enkelt vara tillbaka i alla fall och göra proven för jag tänker inte ha dem hängandes över mig längre än nödvändigt. Nej, det där vill jag helst ha överstökat.

Sitter och skriver med E på msn just nu.
Jag spelade alfapet förut och jag vann. Pappa och jag spelade KändisTP medan vi åt äggröra, han vann tyvärr för han fick frågor han kunde. Jag förlorade med ett enda kort faktiskt. Fast han påstår att jag bara fick enkla frågor. Absolut inte.
Om jag inte känt mig krasslig nu kunde jag ha fått följa med honom till Uppsala och det hade varit flott. Bo på hotell, käka hotellfrukost och bara relaxa. Sitta med på deras möte och lyssna lite om GROT. Visserligen mycket bilåkande men det är sak samma. Jag kunde ha pluggat till proven i bilen och haft det asgött. Men det får bli en annan gång istället. Är ju inte bra om jag flänger omkring dit ner och blir assjuk därnere. Det är bättre jag är hemma med mamma och spelar KändisTP och alfapet. Eller något liknande. Dricker varm choklad. Jag är sugen på att Se Love Actually just nu, för den är ju så mysig. Tittade på lite klipp alldeles nyss och därav kommer suget.

Jag känner mig rastlös, det bästa är väl egentligen att sätta sig och plugga lite. Det finns ju massor att göra, så jag tror att jag får ta tag i lite sånt. Det stör mig lite på alla lektioner jag missade som mycket rörde proven. Syslöjden, det vore kul att bli klar med mitt nattlinne snart. Franskan, öva inför provet och bli mer säker. Biologin, göra klart inför provet och matten räkna undan så man slipper ta något i helgen eftersom vi har prov i det på tisdag. Så det var väldigt vettiga lektioner jag missade idag. Men jag får försöka jobba lite nu istället.

Jag längtar så till nästa år då jag flyttar härifrån. Om det blir Skara lovade J att hjälpa mig med inflyttningen. Bussigt. Men vem vet var jag hamnar? Jag tror det skulle bli bra där. Önskar bara att någon kunde vara lite mer positiv rörande det hela. Men om det blir så kanske positiviteten dyker upp i samband med flytten. Who knows?

A.B är världens bästa!

Inga kommentarer: