måndag, december 17

Lev livet som om varje dag vore den sista

Snart är det dags att kliva ut i den kyliga mörka vinterluften som är pest och pina för lungorna. Men ut ska jag, vifta lite med reflexen så att bussen stannar och sedan kliva på och svischa iväg till skolan. Det låter ju inte alltför läckert direkt. Men det är så planerna ser ut för tillfället. Jag hoppas dock på en härlig dag i skolan för jag känner mig taggad. Det känns som att det kan bli en härlig dag och helgen känns evighetslång för det har hänt mycket. Jag tror jag har gjort något i stort sett hela tiden förutom på söndag eftermiddag. Men lite avkoppling är alltid välkommet.

Idag känner jag mig lite soulig. Det händer titt som tätt. Oftast med de vita byxorna på och det långa halsbandet. Speciellt om håret är nytvättat faktiskt och så lägger man till ett armband och en längre tröja. Det är en rätt härlig känsla. En känsla som jag råkar gilla.

Jag sitter och lyssnar på härlig musik. Bland annat suspicious minds som jag verkar vråldiggar för stunden. Jag har även blivit såld på Alltid samma känsla.

Nej, jag ska lägga en harpan och sedan blir det rus nerför trappan.
Lev livet som om varje dag vore den sista!

Inga kommentarer: