söndag, december 9

Varför ska alla sova?

Varför ska alla sova? Jag har ingen lust att sova. Jag sitter här och lyssnar på musik och mår illa. Det känns konstigt i magen. Jag borde nog gå och ta en tablett. Så kanske det känns lite bättre sen förhoppningsvis. I alla fall, varför ska alla sova? Varför kan ingen sitta och prata om djupa saker med mig? Jag känner verkligen för det. Att ha en djup konversation med någon. Men alla sover ju!
Jag har precis kikat på Svensson Svensson. Jag kom på när jag borstade tänderna att jag har ju Dvd:n häruppe så jag kan ju kika på någon film. Eller så kanske jag borde sova och vara lika tråkig som resten av världen, men jag har verkligen ingen lust med det. Jag funderar på att börja kika på Love Actually, jag har ju varit sugen på att titta på den ett tag nu. Så det är möjligt att det blir den.

Men egentligen känner jag bara för att göra något kul. Sitta och umgås med några. Antingen sitta och skratta eller så sitta och ha ett djupt samtal. När jag och J.N sov med varandra för länge sen var det alltid på nätterna då vi satt och pratade om precis allting. Vi brukade sova i vardagsrummet, vara uppe länge och bara prata. Jag saknar såna där stunder. Jag hade behövt en sån stund nu. Förhoppningsvis kommer jag att få såna stunder nästa år. När jag flyttar hemifrån. Jag hoppas verkligen att allt blir som jag vill ha det. Men drömmar har en förmåga att förbli drömmar.

Aja, jag får hitta på något att göra. Men det blir nog inte att dejta kudden i alla fall. Det verkar föga troligt.

Inga kommentarer: