tisdag, december 18

New kind of medicine

Jag har fått en ny astmamedicin nu. Som jag ska ta varenda dag. Dosan är orange och det är ju rätt classy faktiskt. MEN, det är cortoson i, så det måste sköljas ur med en gång eller så ska man borsta tänderna efter. Annars kan man få svampinfektion så nu kommer jag vara livrädd för det. Man vill ju knappast att det växer svamp ur käften liksom. En liten kantarell som tittar ut varje gång man särar på läpparna. Nej, det lockar väl inte direkt. Så jag både sköljde och borstade tänderna. Hoppas att det funkar nu. Läkaren sa att det borde ge resultat efter en månad. Så bara att tappert kämpa på. Men stundvis är det jobbigt och efter att varit ute länge i kyla bränns det så hemskt ont.

Alla vänner med problem, jag tänker finnas här och stötta.
Och jag hoppas på att nyårsaftonen spenderas med i alla fall J.N. Det vore paradiset på jorden det.

Nu ska jag göra ett litet samtal och sedan sova. Jag är innerligt tacksam faktiskt, för att K.F ringde och väckte mig. Det var schysst gjort. På ett invecklat och komplicerat sätt.

TACK OCH GODNATT!

Inga kommentarer: