måndag, december 24

God jul

Idag är det julafton. Så, GOD JUL på er alla. Jag hoppas att alla får en bra julafton, på det sättet de själva tycker är bra. För en bra jul behöver inte vara fylld med paket, julmat, kalle anka och en förfärligt massa släkt. Alla har nog sin egna drömjul och jag hoppas att alla får uppleva den också.

Jag har redan fått ett paket idag. Pappa kom in runt sjutiden. Vi låg där och trängdes i sängen alla tre systrar. Rätt mysigt faktiskt, dock lite trångt. Men det gör verkligen inget för det är ju vi som valt det. Vi fick varsitt paket som låg i en påse av glansigt papper. Spännande. Inuti låt en silvrig kartong med svart text, wishing tree. När vi öppnade den silvriga kartongen fann vi jättefina rosa halsband. Alla tre fick likadana och mamma fick också ett sånt. Det känns mysigt. Pappa köpte dem när han var i Riga med jobbet förra veckan. Jag tar alldeles säkerligen kort på halsbandet och så kanske jag slänger ut bilden här i bloggen. Men vi får se hur det blir.

I alla fall, julkalendern är avklarad och det var ett förträffligt slut. Lite sorgligt också, men det ger ju alltid det där extra. Och så har vi ätit en rejäl frukost. Och jag är trött. Vi var ute och gick alldeles nyss. Himlen såg helt makalös ut. Det var otroligt vilken känsla himlen ger en.
Jag har kommit på en bra sak med detta ställe jag bor på. Jag vet inte om det är så på riktigt, men det är så det känns. Det känns som att man är närmare himlen och jag är helt besatt av himlen. Ofta är det rätt häftig himmel, särskilt på morgonen och där vi bor ser man kanten så fint.
Men allvarligt talat, finns det något finare än en tydlig horisont i solnedgång? Nej, någon gång ska jag bo vid havet. Det svär jag på.

Återigen,
GOD JUL <3

Inga kommentarer: