fredag, december 7

Puckat folk på teven

Precis som de flesta andra normala svenskar så har jag spenderat kvällen framför teven. Lite julkalender, postkodmiljonären och såklart Idolfinalen. Det sistnämnda har bara en solklar vinnare.
Hursomhelst, det har varit mysigt. Jag pyntade farsans tårta med neverstops och röd pyntgelé. Nu är jag ingen konstnär, långt därifrån, men det blev ganska fint ändå på något knasigt vis. Och så njöt vi av tacos. Smarrigt värre!
Det låter toppen. Men jag blir så irriterad när jag slår på teven. Det finns så mycket puckat folk på teven.

Postkodmiljonären. HERREGUD! Det var någon blond norrlandsbrutta som sitter där och så måste hon först redogöra för varför det inte är någon av de tre felaktiga alternativen innan hon förklarar varför det är det rätta. Även fast det är så uppenbara frågor! Sånt stör mig, tar bara en massa tid. Svara istället så att du fort kommer därifrån. Äh, sånt där retar gallfeber på stackars lilla mig som bara försöker koppla av i fåtöljen. Men det är ju stört omöjligt när såna som hon får vara med på teve! Konstigt till tusen.

Marie i Idol! Åh, jag får kväljningar när jag ser henne. Visst, hon sjunger inte falskt och säkerligen bra. Men nej, jag tycker inte att det låter bra. Hon berör mig inte. Vill vi att hon ska vinna? Är det så våran Idol ska vara? Nej tack! Äh, jag kan bara inte titta eller lyssna på henne. Hon försöker vara så perfekt och tuttinuttig, men nej, jag köper det bara inte. Om hon vinner är det KATASTROF! Amanda är så solklar som vinnare. Amanda har grym utstrålning, hon har det där extra och är inte som alla andra. Hon berör och hon är fantastisk på scen! Marie har tagit Daniels plats och hon är ingen bra ersättare.

En lugn helg går mig till mötes och den känns ganska tråkig faktiskt. Mycket plugg till Soprovet. Som lär gå skit för jag har bara boken och alla andra har anteckningarna. Men fan, jag klarar detta ändå. Får försöka hinna med något kul också, förstås. Det är viktigt att roa sig på helgerna. Men det finns inga planer riktigt faktiskt. Men nästa helg, FURAN HERE WE COME!

Inga kommentarer: