fredag, december 21

Fäktning och rim

Dagens roligaste händelse är nog utan tvekan när jag och mamma fäktades i köket med julklappspappersrullarna. Långt ord det där. I alla fall, jag borde ha vunnit. Vi tjöt av skratt och fick ont i magen och vi jagade runt i köket och i vardagsrummet. Jag fick in mest effektiva smällar och Ronja började tugga på mammas rulle men ändå vann mamma för jag gav mig MEN det var enbart för att mamma körde med så fruktansvärt oschyssta regler. Inget fair play där inte. Men så är hon ju min mamma också.

Jag har också haft rimstuga nere i köket med mamma och pappa. De roligaste rimmen är ju alltid de rimmen där man avslöjar allting. Här är ett rim jag tänkte skriva på min morbrors present.
Om du till detta dricker vin
då blir du full och beter dig som ett svin

Eller något i den stilen. Men det kändes lite väl fräckt, så det fick vara. Jag får komma på något annat till den klappen. Men vad? Det är frågan.

Det är tre dagar kvar till jul och jag har fått jullov idag. Efter mycket praliner i skolan, betyg och Torkel i knipa som är en grym film. Det är så originella kommentarer i den filmen. Du ser ut som en fucking slickepinne. Och mycket mycket mer. Ja, otroligt mycket mer.
Imorgon ska vi hämta äldsta syrran vid stationen och baka otroligt mycket julgodis och städa och julstöka. Så det blir nog en väldigt mysig dag och på kvällen får vi nog kika på någon mysig film. Jag måste nog ha Love Actually kväll med syrrorna. Morfar kommer imorgon också och det känns toppen. Då blir det nog massor med sällskapsspel, vi brukar spela det i mängder under jul. Men vad kan bli mer familjemys än sällskapsspel? Om morfar dömer blir det ändå alltid rättvist. Ja, för det mesta i alla fall.

Och när jag sa God jul till en vän idag kändes det sorgligt och nästan lite tårar där. När jag insåg att denna vännen får jag inte träffa på två veckor. Det känns konstigt att inte träffa de i klassen på två veckor. Vissa kommer jag sakna som en idiot. Men jag ska bomba dem med Nyårssms och vissa måste jag nog även slå en signal.

Fast än vet jag inte vad jag ska göra på nyår.

Inga kommentarer: