måndag, december 10

Tre veckor kvar

Det värsta med förhållande på avstånd. Det är såna där dagar då man är myssjuk eller längtar efter en kram eller en puss. Att lyssna på kärlekslåtar underlättar ju inte saken. När man pratar i telefonen så finns det ändå så mycket man vill säga. Men inte genom en lur. För min del cirkulerar allt kring nästa besök. Nästa gång man ses och vad man ska göra för något då.
Och det tar ju på båda två att träffas alltför sällan. Samtidigt som det blir mycket tid över för en massa annat. Påstår man. Men jag skulle gladeligen skita i all den där tiden som blir över för allt annat.
Jag gillar att fundera och drömma över en eventuell framtid. Det gäller alla saker i mina liv, jag försöker jämt föreställa mig framtiden. Och när man tänker på framtiden ser man en såklart ihop med sin nuvarande. Hur deprimerande vore det inte annars?

I alla fall, nästa sommar ska jag flytta. Och som det hela ser ut just nu så kommer jag bo någon mil, typ två kanske ifrån Honom. Tillsammans med min syster, men det är en helt annan historia. Det som känns så mysigt är att liksom helt spontant kunna ta en buss och åka och hälsa på Honom och sova där över natten. Att göra spontana grejer, spontana träffar. För det går inte nu. Jag kan inte vakna på lördagsmorgonen och bara "hmm, undra vad han gör ifall vi kan träffas?" och sedan ta en buss till honom. Det funkar inte så. Tyvärr. Men nästa år, förmodligen.

På tal om nästa år. Det låter avlägset, men det är inte det. Om två veckor är det jul, och som alla vet kommer nyår en vecka efter jul. Därför är det ja, tre veckor till nyår och dagen därpå är det ett nytt år. Och den här dagen är ju i princip slut så då är det typ 3 veckor kvar till ett nytt år. Ganska häftigt va? Nyårslöften måste funderas ut. Fast K.F påstår att jag inte får skaffa något förrän jag fullföljt årets. Usch! Årets nyårslöften är ganska patetiska, det ska erkännas. Men två av dem har typ gått igenom. Men det ena var inte seriöst. Det är det sista kvar då. Men frågan är vad jag ska ha för löften i år? Jag får fundera på detta i dessa tre veckor.

En skön låt - Save the last dance for me med Dolly Parton. Så den kan ni ju alltid ta och lyssna på. Lite go på ett gammalt vis ungefär.

Inga kommentarer: