tisdag, december 11

I have a black suit - NOT

Idag har varit en rätt schysst dag måste jag nog ändå medge. Fick reda på franskabetyger och det var grymt skönt. Men i bilden väcktes frustration. Det kändes som att hon trodde för mycket om mig, som inte alls stämmer! Och hur ska man kunna leva upp till det där då? Jaja, vi får väl se. Det blir ett annat bekymmer. Nu ska jag bara vara glaaaad! För franskan gick super. Min och V.Bs muntliga del gick strålande. Hon tyckte att vi var jätteduktiga och hon sa att hon blev väldigt imponerad. Sedan fick vi visa hela klassen också. Hmm.

Elevens val var också kul idag. Vi fick börja agera. Men ett stort misstag har begåtts. Jag valde en roll utan solosånger. TRODDE JAG! Som det ser ut just nu fick jag den där rollen, men det är inte säkert än. Hursomhelst, så visade det sig att hon har en solosång. Det kändes rätt intressant. NOT! C sa att det är en ganska fånig låt, så det passar väl mig då. Det är ju bra det i alla fall!
Jag och A.N satt och pratade lite Borat idag på bilden. Tyvärr minns jag inte allt från filmen. Men åh vad jag skrattade när jag såg den. Vi tittade på den hemma hos F.K i hennes underbara säng, den är stor, hög och har jättefint överkast med fina kuddar till. I alla fall, både hon och K.F hade sett den tidigare. Så de skrattade inte lika mycket. Men jag skrattade åt precis ALLT! Hela tiden vred jag mig av skratt, de tjatade på mig att sluta. Men det gick inte. Det är verkligen sjukt skön film som alla, verkligen alla, borde se.

Nu ikväll ska jag förbereda inför Luciaövningen imorgon. Har nog något att ha på mig under, men ska packa och sådär. Se till att det bara är att rycka med sig väskan. Dessutom tänker jag duscha ikväll så slipper jag gå upp tidigt imorgon bitti. Imorse var en sån där morgon då man inte ville kliva upp och tanken på blött kallt hår kändes hemsk. Så jag klev upp, tittade på håret, kände lite och sedan gick jag och la mig igen. Jag orkade inte prioritera det faktiskt. Skönhetssömnen kändes betydligt viktigare just imorse. Och när jag väl klev upp, verkligen i sista sekunden orkade jag inte plocka fram frukost heller, så det blev ett äpple. Men det var ett gott äpple. Det kan jag lova.
Jag ska titta på julkalendern också, såklart! Annars tror jag det är slappt, lite franska behövs göras förstås. Men kanske inte idag? Det får nog bli helgen då jag ägnar mig åt de sista sidorna. Om jag bara tar mig tid så fixar jag de där sista tre sidorna. Jag har börjat på en av dem. Skrivit kanske fyra meningar eller nått sånt. Men en början är alltid en början. Oavsett om det är en seg början eller inte.

Mitt telenorkontantkort har kommit idag också. Men pappas Qtek är ett mysterium att förstå sig på och jag är inte bra på mysterium. Detta kan bli riktigt livat. Jag kommer aldrig att kunna hantera den där telefonen. Men huvudsaken är att jag lär mig ringa bara. Jag måste fylla kontantkortet först också. Det är ju ganska uppenbart dock.

Jag slänger in ett kort från dagen. Jag och R.H


Men nu väntar duschen. Jag kanske passar på att öva på Luciasångerna när det forsande vattnet dränker mina falska toner.

Inga kommentarer: