torsdag, december 6

Långtråkigt

Nu sitter jag här och lyssnar på musik. Mer från frizon, men dessa vet jag ungefär vilka det är i alla fall. Folk från Skövde.
Jag är förkyld och A.N berättade precis att vi förlorade trippelbollen och allvarligt talat så var det väl inte så oväntat. Men tydligen hade vi ändå vunnit fotboll och bandy. Så det måste ha gått åt helvete på volleyn. Hursomhelst, livet går vidare.

Saiva klev mig på huvudet imorse och var jobbig på alla sätt man kan tänka sig. Så till slut pallade jag inte mer och klev upp. Fick ta ut alla hundarna. Sedan har det väl inte hänt så mycket direkt. Det är så himla långtråkigt. Jag får nog sätta mig och plugga lite eller något. Inte för att det är så himla happy face, men det är något att göra i alla fall. Jag kan ju sitta och skriva, men inspirationen infinner sig inte riktigt idag.

Magen bränns. Jag var helt skakis när jag skrev ord på alfapetbrädet förut. Det är ett ganska bra tidsfördriv, men det är svårt att hitta på meningar eller bra ord. Så jag gav upp.

Låg och pratade med T.H jättelänge igår. Det var mysigt. Det är lugnande att lyssna till hans röst.

Om jag skulle gå och titta ifall tvätten har tvättats klar nu. Jag lovade mamma att hänga upp den. Senare idag ska jag duscha också. Och kanske tvätta lite mer, om jag hittar nått bra att tvätta. Kan ju ta med min tvätt och slänga i tvättkorgen därnere i alla fall. Hundarna ska ju ut lite mer också och det vore bra om jag kunde få Asta att äta lite mer. Men det är troligtvis omöjligt. Jag får ju inte ens ut henne i köket. Men innan jag går härifrån måste jag lyssna på jag blöder kärlek en gång till. För den är så himla bra! Den är deprimerande, som de flesta låtar brukar vara. Ofta är svensk hiphop så amatörmässig med likadana texter och melodier som de snott från andra. Men den här är unik, underbar. Man blir glad när man hittar såna låtar. Den här och så Le igen. Då återfår man tron på det svenska folket.

Inga kommentarer: