söndag, december 23

Allt är redan gjort

En sak jag brukar tänka på ibland. Ja, när jag inte har något vettigare att tänka på förstås. Fast detta betyder inte att jag tänker på det jämt även om jag inte har något vettigare att tänka på. Hursomhelst.
Det jag brukar tänka på då, som jag nu ska dela med mig av. Det är att det blir allt svårare att imponera på världen. Att hitta på nya häpnadsväckande saker som formligen får folk att tappa andan. Varför? Jo, för att allting har redan gjorts. Någon har redan flugit över Atlanten. Någon har redan upptäckt tyngdlagen. Någon har redan skrivit den där fantastiska boken. Någon har redan upptäckt elefanterna. Någon har redan gjort allt.
Så att ja, för oss kommande generationer finns det inte så mycket kvar. Förutom att forska fram nya mediciner som ska rädda oss från världens ondska i form av sjukdomar.

Usch, det bränns i lungorna. Jag vet inte om det är för att jag har slarvat med astmamedicinen. Jag tog imorse, men inte igårkväll. Eller om det är lite magkatarr kanske. Jag ska nog gå och ta en tablett mot katarren ifall. För det är ju bra att reparera de inre skadorna. Om det nu ändå går. Annars är det ju meningslöst att man tar fram nya hjälpande mediciner. Om ingen ändå tänker använda dem menar jag.
Det stod att astman blir sämre vid stress. Jag är inte stressad. Men lite orolig, det kan jag inte förneka. Och jag går runt och tänker och tänker och tänker. Ibland tycks jag finna en lösning, men ändå inte. Det är skrämmande. Men jag vill ha kontrollen, den ska ligga i mina händer. Men ändå inte. Gemensamt beslut? Shit the same. Bättre att någon bestämmer och den andra rättar sig efter det. Jag är ändå inte den typen som slåss för sådant jag vill ha. Antingen får jag det och då blir jag glad, eller så får jag det inte och då är det väl skit sak samma. För det mesta.

Livet är inte slut än på flera flera år. Jag är ung och allt ligger framför mig. Jag kommer att ha tusen av chanser och möjligheter i framtiden. Varenda gång jag blundar för att se framtiden är det en ny framtid jag ser. Jag är flexibel och skiftande. Jag ändrar mig. Ett tecken på att jag är en människa vid liv. Jag har visioner och framtidstro. Jag är fylld med tankar och känslor. Jag vill få ut något av livet. Jag vill se världen. Känna den. Jag vill se om jordens ände finns.

Inga kommentarer: