söndag, december 2

Första advent

Första advent. En riktig mysdag. Jag gick upp lika "tidigt" idag igen och åt frukost och tittade på andra avsnittet av julkalendern. Den är lite småmysig. Och såklart måste den kikas på.
Sedan hade jag tänkt göra matteläxor, men det gick inte för den rätta boken har läraren. Så det får bli nästa helg. Jag kikade på favoritscenerna ur Take the lead istället. Som plåster på såren ungefär.
Nu ska jag strax slänga mig i duschen för jag och mamma ska bort till Persåsen och kika lite. Bäst att plånboken följer med och att jag kikar saldot innan vi sticker dit bort. Det brukar alltid finnas mycket fint därborta. Jag tänkte kika efter något till morfar. Han kommer ju upp till jul så vill ge honom något fint. Systrarna vet jag redan vad de ska få, mamma är jag klar med och så är det pappa med. Vad sjutton ska han få? Det är så jobbigt med honom, först farsdag, sedan hans födelsedag och så julafton. Plus att han har namnsdag i slutet av november också. Det är mycket, för mycket. Men farsdag är avklarad och jag och E har ordnat en present från oss tre döttrar. Så det blir till att tänka ut något bra i julklapp också. Hmm, frågan är bara vad? Men jag får gnugga geniknölarna.

Det är jättevitt ute och det är ganska mysigt. Jag måste medge det, särskilt när det blir lite mörkt ute så att man kan tända en massa ljus och bara mysa. Men samtidigt blir det lätt halt och jäkligt. Vilket inte alls är bra.

Jag hoppas på att A kommer i slutet av januari eller efter att körkortet är avklarat. Som sagt, halva min säng finns ständigt till hennes förfogande, när som helst. Det skulle vara så underbart om hon kunde komma hit. Jag skulle säkert kunna ta med henne till skolan, hon är ju så social att man nästan kolar vippen.

Men som sagt, nu ska jag ta och göra något av den här dagen. Kanske något att lägga till i minneskalendern?

Inga kommentarer: