söndag, december 9

Jag har långtråkigt och en massa tid att slå ihjäl. Så detta inlägget kanske blir sjukt desperat efter ett skratt från min sida.

Jag börjar med en mening som sjungs i en låt som heter något. Kommer inte ihåg vad. Det är svensk hiphop, fick den från en kille en gång i tiden när han betett sig dåligt. Låten är ganska kass och det allra sämsta är när någon av dem säger:
Du gav mig alltid hopp, så du måste varit min studsmatta. Hur sjuk är inte den meningen? Patetisk.

Några roliga ord:
Smuck.
HappyFace.
Kastrull.
Daggmask.
Längdutvidgningskoefficienten.
Potatisgris.
Tes.


Jag har inte ens fantasi nog för att komma på fler roliga ord. I alla fall, om någon annan har tråkigt så är ett bra tips att upprepa meningen "Du är ett smuck" sisådär femton gånger efter varandra. Eller ta vilket ord som helst och säg det typ hundra gånger, för till slut låter alla ord som att någon sinnesförvirrad psyksjuk gubbe har kommit på dem.

Jag har sett Love Actually nu. Började inatt, men blev störd av T.H när han kommit hem från krogen så då såg jag klart förut idag. Den filmen är julig och sjukt mysig. Den handlar verkligen om olika sorters kärlek rakt igenom. Så det kan ju inte vara annat än en underbar film? Eller hur?
Denna helgen har varit ganska seg, mycket plugg och mycket telefon. Jag har sovit länge och tittat på julkalendern och Svensson Svensson. Ändå ganska skönt att tiden har segat sig fram. På något oförklarligt sätt.

Nu ska A.N få spö på alfapet!

Dagens konstverk:


Inga kommentarer: