onsdag, december 5

Jag blöder kärlek

När du lämnade mig
Rev du upp ett sår i mig
Se mig blöda kärlek
Jag blöder kärlek
Sen den dan du försvann
Förvandlades allt till kaos
Se mig blöda kärlek
Jag blöder kärlek


Jättefin låt som jag hittade på frizon förut. Är helt galen i din! Jag laddade ner för fulla muggar och några är väl okej, men detta är lugnt den bästa!

I smaken känner jag hur Côte D'ors mjölkchoklad smakar. Den är väldigt speciell i smaken, den smakar ju choklad men lite baconkänsla över det hela. Den smaken har jag i munnen. Vilket får mig att tänka på Spanienresan. Det var helt fantastiskt! Från första sekunden blev jag kär. Vi hann inte åka många mil förrän jag bestämde mig för att jag måste bo i Spanien några år när jag blir äldre. I alla fall spendera somrarna där. Det var en fantastisk vecka där, verkligen. Önskar att jag kunde återvända dit. Jag glömde bort bekymmer och allt var verkligen toppen. Man åt ute mest hela tiden och klädde upp sig och slappade nere vid poolen eller vid havet i bikini. Vi hoppade i vågorna och sprang i den brännheta sanden. Vi försökte gömma oss från de värsta snuskona och vi åt god glass. Ta mig tillbaka, på något sätt. Om några år kan jag återvända dit med systrarna. Bara vi den gången.

Jag ska snart plugga lite. Lite biologi kanske, mamma sa att hon kunde förhöra mig senare. Och franska behövs ju med. Jag spelade alfapet mot mamma förut och hon vann överlägset med sisådär hundra poäng och vi godkände desperta försök till riktiga ord. Vi var trötta. Jag vann på KändisTP i alla fall. Jag undrar om inte den mest värdelösa frågan är "Vad är Jared Letos favoritdryck?". Den är kass, men jag kan svaret faktiskt. Så det gör väl mig ännu kassare då kanske.

Skumt, men jag får väl hålla vakt. Det finns ett mönster och skummisar återvänder alltid till brottsplatsen. Inte sant?

Jag gjorde ett test och jag skulle gifta mig när jag var 24½ år. Det kanske är rätt lagom, det tycker nog jag i alla fall. Mamma gifte sig när hon var 25. Så det blir ju ganska likt. Egentligen vill jag gifta mig tidigare, men det är bara för att jag är så inne på det här med att fira Guldbröllop. Det är något jag verkligen vill göra. Hur mysigt är det inte? Att ha varit gift i femtio år! Fast då vill man ju ha varit med om femtio lyckliga år. Eller hur? Aldrig stanna i ett hemskt äktenskap för att fira guldbröllop. Riktigt så desperat är jag nog ändå inte. Jag hoppas i alla fall att jag aldrig kommer att bli så dum i huvudet.

Lungorna gör ont och blicken känns dimmig, helt borta i huvudet. Eller som K sa igår, slut i luvan. Igår var en sån himla bra dag. Vi hade en jätterolig idrottslektion. Särskilt på volleyn.

Inga kommentarer: