lördag, december 22

No christmas spirit

Nu är båda systrarna hemma. Den sista anlände nu imorse. Så hela familjen är samlad och det är rätt skönt. Rätt crazy faktiskt. Men enbart på ett väldigt bra och hälsosamt sätt.
Igår gjorde jag och E sjuminuterskola och såg på Stolthet och fördom. Jättemysigt och sedan sooov vi.

Men det finns ett ganska stort problem. Jag har ingen julstämning i kroppen. Det känns inte som att det är jul om två dagar, det spritter inte av glädje inom mig. Inte på det sättet. Men den kanske finns här när det är dags för julafton. Förhoppningsvis.
Idag ska vi städa och göra julgodis och jag ska göra mina specialare som är en dröm för chokladälskare. För de innehåller mörk choklad, ljus choklad, vit choklad och så nougat också. Så det är verkligen världens bästa godis. I den vita chokladen är det kokos också. Alltså kan det inte smaka annat än bra? Det kan man ju enkelt konstatera.

Nu ska jag byta bort pyjamasskjortan mot en t-shirt istället och försöka hjälpa till att städa lite. Fastän jag inte har någon som helst lust. Egentligen är jag inte så laddad för att göra julgodis heller. Det känns så omständigt. Men attans vad kul vi ska ha! Fast just nu är syrrorna borta, men den ena lär väl dyka upp snart. Hoppas jag. Det borde hon göra i alla fall.

Föresten håller nog jag på att bli sjuk. Men om jag har tur så bryter det aldrig ut utan bara lurpassar lite på mig en stund och hoppar sedan på ett annat offer, ett mer lämpligt offer. För på torsdag ska jag ju ut och åka. Och jag måste kolla om jag får vara hos F och F på nyår snart. Annars så har jag snart ingenting att göra där. Och det vore ju tragiskt!

Inga kommentarer: