måndag, december 10

En liten bit av mitt hjärta

En analys på dagen vore kanske på sin plats. Men för att det ska gå rättvist till måste jag börja igårkväll. Först pratade jag med T.H hur länge som helst. Sedan ville E prata en stund så jag ringde henne och då pratade vi typ 2 timmar. Ett riktigt skönt samtal som behövdes, fick ur en hel del. Sånt där som man annars slätar över med ett bra tillsammans med ett leende. Så det kändes skönt. Så det blev sent.
Jag är alltså väldigt trött och när jag gick upp imorse så värkte lungorna och jag har blivit trött hur fort som helst idag. Verkligen inte bra. Så jag klädde mig i myskläder i K.Fs byxor och D.Hs t-shirt. Jag behövde lite energi också så jag tog på mig korset som jag fått av T.H. Sedan bar det av till skolan. Jättetomt på bussen var det, bara för att konstatera faktum.

Skolan började med handledningstid. Som följdes av svenska. Som var ganska segt. Letade reda på fakta om Edgar Degas och skrev ihop texten rätt snabbt sen. Det enda knepiga var väl känslan man får av bilden. Fick ihop någon luddig text ändå. Sedan skrev jag dikter. Hann inte så långt, men den stunden är ändå skön att få.
Sedan rast och då gick jag och F.J till hälsovårdscentralen och jag lämnade in min PEF-dagbok, väldigt långt efter. Sega jag. Det var skönt att vara ute lite även om det är kallt och kall luft är sannerligen inte bra för mig och min kropp.
Inne satt vi och slöa lite och sedan satte vi oss vid ett varmt element och pratade strösaker, bland annat julklappar.

Lunchen var lite halvt sådär som alltid. Ingen överraskning åt något håll. Bara alldeles vanlig. Vi försökte vara kreativa, men det gick inte sådär jättebra faktiskt. Kanske var vi till en liten hjälp i alla fall?
Jag råkade krocka med en liten unge. Obetänksamt av mig. Sedan hade vi rast och sen engelska. Konstigt läxförhör och sen läste vi texter och ibland kan jag bara inte tala engelska. Vi var ganska jävliga, vi har blivit ofokuserade, okoncentrerade och babbliga på sistone. Nej, 9a behöver verkligen jullov där är då ett som är säkert. Ett långt ett. Synd att det inte är längre!
Och så idrott. Men jag valde att inte vara med, för de har gjort ont och jag har tagit ett blås, men det har väl inte hjälpt något direkt. Vet inte om det är för att jag är så trött kanske? Aja, jag får försöka somna tidigt ikväll. Lycka till med det!

Jag och L.E satt och tittade på när resten av tjejerna var duktiga i bassängen. Det är både skönt och inte att sitta därinne. Man blir lite konstig i huvudet, men samtidigt är det varm luft. Vilket är bra!
Sedan So-prov. Jag avskyr våra prov i So! Varför kan vi inte någon gång få ha ett traditionellt enkelt prov med vanliga frågor? Varför? Så man slipper vara kreativ och 50 min är alldeles för lite tid för att få till något vettigt. Jag kan bara hålla tummarna och det orkar man ju inte göra i en evighet.
Vi fick tillbaka franskaprovet och jag är kanon. Precis över gränsen och det känns toppen! Så det borde jag nog fira lite. Men hur?

Bussresan hem var mysig när bussen väl behagat anlända. Hemma låg Cosmo och väntade på mig. Ljuvligt, är lite längre än i mitten. Jag åt mackor också och drack varm oboy. Jag ska nog titta på julkalendern tror jag. Idag kanske jag tittar på teven. Aja, jag får se hur jag gör. Kanske att jag är duktig och går igenom matten en gång, bara kikar över. För vi har ju prov imorgon. Det kanske skulle underlätta? Annars är det slappt. Det känns som att det börjar bli ganska lugnt nu ändå.

En jättemysig låt är En dans på rosor.

En liten bit av mitt hjärta.
En liten bit skulle kunna tillhöra dig.
Vill du ha den?
Den lilla biten av mitt hjärta?
(Denna lilla bit är allt jag kan ge)


Parantesen är för att jag funderar på att slopa sista meningen för den känns inte så himla... clever.

The cold and dark fear
is all around
You stumble in the pain
You creep on dirty floors
You try so hard to hide
Hide behind a cute mask
You got a scar in your heart
But the world doesn't see it
They don't see how she always try
and try and always fall

Inga kommentarer: